Jump to content
Annons
  • 0

Ljudkort kopplat till USB C hubb ?

Fråga

Postat

Hej, jag tänkte om det går/är optimalt att koppla in mitt ljudkort i en USB C hubb ? Har läst nånstans att ljudkortet ska kopplas direkt i datorn. Eller spelar det ingen roll ? 

8 svar på denna fråga

Recommended Posts

• 0
Postat

Tror det kan skapa problem att koppla in via en hub. Ytterligare ett steg i kedjan som kan krångla, jag skulle kopplat in ljudkortet direkt i datorn utan någon hub mellan..

Annons
  • 0
Postat

Okej, vad är det för problem som kan uppstå ?

• 0
Postat (redigerat)

Har svårt att se att det skulle skapa problem, USB C är oerhört snabbt, långt över vad ett ljudkort egentligen behöver. Men generellt vill man undvika extra signaler i kedjan, om än på ett rent teoretiskt plan. Tror det är lugnt.

Mvh Jon

Redigerat av Jon Rinneby
  • 0
Postat
18 timmar sedan sa punchline82:

Okej.

Det handlar såldes inte alls om ljudkvalitén, den kommer alltid vara den samma. Vad som däremot skulle kunna hända är eventuellt ökad latency eller drop outs. Men som sagt, tror det är försumbart och helt lugnt.

/Jon

• 0
Postat

Är nog som Jon säger, men börjar det strula så vet du var du kan börja felsöka.

• 0
pme (oregistrerad)
Postat

En usb-c kontakt har 4 st usb3 portar och 2 usb2 portar. Så en sån "hub" går att bygga utan hub funktionalitet. Det är bara en passiv vidarekoppling. Det behöver inte vara  passivt, men det som går att göra passivt blir förmodligen billigast att göra passivt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.