Jump to content
Annons

Tinnituspip när datorn är inkopplad

Nanne

Recommended Posts

Som rubriken säjer. Jag köpte min nya maskin i helgen och slängde ihop den. Men när jag stoppar i strömkabeln så kommer det ett högfrekvent pip från den. Inte så roligt alls. Det enda som funkar är att dra ut kabeln där bak. Det piper alltså även när datorn är avstängd.

Beror detta på att jag inte har jordade uttag i rummet?

Går det att lösa?

Lådan är en Artic Coolong T2... En låda som det är ett helvete med om man har en SATAdisk. Hårddisktystaren går lätt sönder och strömkabeln för hårddisken är för kort (gäller bara SATA). Bara så ni vet om det.

Övrig utrustning i den är

Intel Augsburg moderkort.

Intel P4 2,8GHz

Seagate 80Gb SATA

1Gb DDR400 RAM

Om jag postar något som varit uppe förr så beror det på att jag får felmeddelanden när jag försöker använda sökfunktionen... :/

Dela på andra sajter

Annons

Jag fick error fastän jag sökte på "datorn tjuter" men inte när jag sökte på oljud, lite skumt

men man borde ju få ett något mer informerande felmeddelande.

Nåja... imorgon blir det att ringa till PCkungen och höra med dom. De borde om något veta vad det kan vara för problem.

Dela på andra sajter

Hmm.. Kan du inte lokalisera vart nån stans det piper då.. Bara att lyssna ju.. Hemma hos mig är det skärmen som tinituspiper.. En Samsung 21" när den står på standbyläge.. Och det är spänningsagregatet i skrämen som lever om..

Men som nån sa här ovanför så är det med stor säkerhet nätagget i datorn du hör pipet i från. Skaffa huvudbrytare så slipper du eländet (slår av rubbet).

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.