Jamen Postat 2 augusti 2021 Postat 2 augusti 2021 (redigerat) Kan man inte starta ett nätbaserat samarbete och göra lite låtar i sann ab/cd, jag menar australiensisk anda? Jag är den förste att anmäla mig, på tamburin om genren tillåter, och lite lagom innehållslösa men fullvärdiga textrader. Någon fler som är intresserad, på distans och med lite lagom lång framförhållning? Tänk Highway - melodi vers Got the drums, where's the base? Gimme guitars and the singers grace. Förlåt mitt trams, men skulle vara roligt att skriva några fina låtar ihop med andra, kanske eventuellt göra lite covers. /Jamen Redigerat 3 augusti 2021 av Jamen Missvisande titel och trådstart 2
CHAE Postat 2 augusti 2021 Postat 2 augusti 2021 Va…?😳 Jag begrep just ingenting. Är det någon typ av coversamarbete du menar? Vänligen, CHAE
Jamen Postat 3 augusti 2021 Trådstartare Postat 3 augusti 2021 6 timmar sedan sa CHAE: Va…?😳 Jag begrep just ingenting. Är det någon typ av coversamarbete du menar? Vänligen, CHAE Förlåt, det kunde nog vara lite tydligare. Tänkte på låtskrivande i första hand. Covers är ju också trevligt, men jag har dålig koll på reglerna där vid inspelning tyvärr. Kanske starta jam vid något tillfälle i framtiden...ja ungefär så:) / Jamen
CHAE Postat 3 augusti 2021 Postat 3 augusti 2021 3 timmar sedan sa Jamen: Förlåt, det kunde nog vara lite tydligare. Tänkte på låtskrivande i första hand. Covers är ju också trevligt, men jag har dålig koll på reglerna där vid inspelning tyvärr. Kanske starta jam vid något tillfälle i framtiden...ja ungefär så:) / Jamen Okej, tack för att du styrde upp det där och ”ja” en redigering av huvudtexten kanske vore på sin plats där det framgår vad det är du söker🙂 Vänligen, CHAE
VayzeriA Postat 3 augusti 2021 Postat 3 augusti 2021 Låter kul! Kör gitarr på det! Men vet inte hur mkt tid jag har är lägga ned. Har lite riff i ac-dc anda på lager...
Jamen Postat 3 augusti 2021 Trådstartare Postat 3 augusti 2021 Med så lite måsten som möjligt och när det råkar finnas en stund över, typ nästan aldrig, men det räcker gott och väl. Så kan det roliga också vara längre 🙂 /Jamen 1
CHAE Postat 3 augusti 2021 Postat 3 augusti 2021 För att bidra med något annat än tjurig gubbmoderator-mentalitet kan jag nog tänka mig att puttra på med elektrifierad basgitarr. Vänligen, CHAE 1
VayzeriA Postat 3 augusti 2021 Postat 3 augusti 2021 41 minuter sedan sa Jamen: Med så lite måsten som möjligt och när det råkar finnas en stund över, typ nästan aldrig, men det räcker gott och väl. Så kan det roliga också vara längre 🙂 /Jamen Kan prova förhoppningsvis under veckan att skicka en liten fil med riff/ plock/ lick med varierade tajthet. Bara lite skitidéer å höra vad son tycks?
Jamen Postat 3 augusti 2021 Trådstartare Postat 3 augusti 2021 Så trevliga svar! Skickar också pm till er inom kort med några textrader och en liten versref att ev utgå från (och frångå) ifall andan skulle falla på. / Jamen 1
slejnard Postat 3 augusti 2021 Postat 3 augusti 2021 Vilken kul idé! 🤩 Är gärna på om nåt bluesigt Angus-solo behövs vid slutklämmen nånstans. 1
Jamen Postat 3 augusti 2021 Trådstartare Postat 3 augusti 2021 2 timmar sedan sa slejnard: Vilken kul idé! 🤩 Är gärna på om nåt bluesigt Angus-solo behövs vid slutklämmen nånstans. Absolut! / Jamen
VayzeriA Postat 3 augusti 2021 Postat 3 augusti 2021 3 timmar sedan sa Jamen: Så trevliga svar! Skickar också pm till er inom kort med några textrader och en liten versref att ev utgå från (och frångå) ifall andan skulle falla på. / Jamen Någon/ några låtar är utgå ifrån?Tempo? Eller vanligt hederligt acdc gung med enkelt riff?
Jamen Postat 3 augusti 2021 Trådstartare Postat 3 augusti 2021 3 minuter sedan sa vayzeria: Någon/ några låtar är utgå ifrån?Tempo? Eller vanligt hederligt acdc gung med enkelt riff? Vanligt, hederligt, enkelt. Gjorde några rader i all enkelhet bara, ifall det skulle behövas något att starta med. Så skicka mer än gärna filer 🙂 / Jamen
HasseFX (oregistrerad) Postat 9 augusti 2021 Postat 9 augusti 2021 AC/DC är kul! Kan lägga på en koklocka om någon får en stark känsla att det behövs! 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.