- 0
Hur får man till golvljudisolering i ett rum där innergolvet är en meter över markytan.
-
Senaste foruminläggen
-
Annons -
Annons -
Utvalda pressmeddelanden
-
Just nu inloggade (Visa hela listan)
- Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
Fråga
-k9-
Knepig fråga kanske. Men jag kollar på ett hus med allt utom ett trumrum. Vill försöka få det så pass tyst att jag kan lira lite när jag vill, utan att störa grannarna. Vill bygga ett rum som är frikopplat från ytterväggarna och innertaket, med en ljuddämpande matta mellan studiogolv och inner/yttergolv för att få så lite stomljud som möjligt. Det finns två alternativ för mig att få till ett bra rum med höjd så att jag kan få överhäng ovanför trumsetet.
Det ena enkla sättet är att flytta ut trumsetet till garaget, ta bort innertaket och lägga isoleringsmatta och betong på det golv som redan är ljutet där. Men problemet blir då att jag måste ut i garaget varje gång jag vill lira trummor.
Alternativ två är att fortsätta bygga in en gammal "balkong" som bara står på träbjälkar och betongfundament. Men det golvet hänger typ en meter över marken. Så jag tänker att det kanske är en bra lösning och att det blir mindre stomljud som sprids via just marken. Finns det något smidigt sätt att bygga ett rum i rummet utan att det väger två elefanter och en get?
(ska ju stå att yttergolvet är en meter över marken i rubriken, såklart)
5 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.