Har efter lite tankar och övervägande inget att mina trogna monitorer KRK Rokit 5 är helt fel för mig. Följt mkt botten/ bas och stör mitt mixade. Gjorde en mix i enbart lurar och tyckte det var det bästa jag gjort. Föruton att just trummorna låg lite lågt/otydligt med lite för låg volym.
Men i mixern fanns det med tryck och tydlig punch. Blir längden bara jobbig att mixa.
Frågan jag vill ställa är vad ni använder för monitorer och vad ni anser som är mer "platta" och renare.
Mixar som hobby och intresse med både andras och eget material.
Har inte den bästa rummet att jobba i men har lärt mig "lyssna förbi" problem.
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.
Fråga
VayzeriA
Morsning korsning!
Har efter lite tankar och övervägande inget att mina trogna monitorer KRK Rokit 5 är helt fel för mig. Följt mkt botten/ bas och stör mitt mixade. Gjorde en mix i enbart lurar och tyckte det var det bästa jag gjort. Föruton att just trummorna låg lite lågt/otydligt med lite för låg volym.
Men i mixern fanns det med tryck och tydlig punch. Blir längden bara jobbig att mixa.
Frågan jag vill ställa är vad ni använder för monitorer och vad ni anser som är mer "platta" och renare.
Mixar som hobby och intresse med både andras och eget material.
Har inte den bästa rummet att jobba i men har lärt mig "lyssna förbi" problem.
Tack på förhand!
6 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.