Skulle behöva lite råd/svar och tycken gällande mixning i lurar.
Köpte ett par Presonus HD7. Bra pris och var ett helt ok lurar enligt säljaren. Skaffade dessa för ett par år sedan på dåvarande 4Sound.
Har hittat på nätet också att dessa lurar är väldigt bra trots det låga priset. 10hz -33khz i frekvens, halvöppna kåpor.
Detta kommer låta dumt men självklart. I mina monitorer lek rokit5 låter allt jekligt bra, men lurarna spretigt och tunnt som om dom har svårt att återge korrekt.
Men ni som vet... HUR står skillnad är det generellt mellan monitorer och lurar och vilka skillnader bör man vara medveten om och hur stor skillnad ska man tolerera i sin lyssning så att säga?
Hoppas jag varit tydlig i min fråga.
Använder som onödigt vetande Amplitube5 och Bias Amp och EZdrummer tillsammans med cubase.
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.
Fråga
VayzeriA
Halloj!
Skulle behöva lite råd/svar och tycken gällande mixning i lurar.
Köpte ett par Presonus HD7. Bra pris och var ett helt ok lurar enligt säljaren. Skaffade dessa för ett par år sedan på dåvarande 4Sound.
Har hittat på nätet också att dessa lurar är väldigt bra trots det låga priset. 10hz -33khz i frekvens, halvöppna kåpor.
Detta kommer låta dumt men självklart. I mina monitorer lek rokit5 låter allt jekligt bra, men lurarna spretigt och tunnt som om dom har svårt att återge korrekt.
Men ni som vet... HUR står skillnad är det generellt mellan monitorer och lurar och vilka skillnader bör man vara medveten om och hur stor skillnad ska man tolerera i sin lyssning så att säga?
Hoppas jag varit tydlig i min fråga.
Använder som onödigt vetande Amplitube5 och Bias Amp och EZdrummer tillsammans med cubase.
👍🤟😎
5 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.