malmokontoret (oregistrerad) Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 Jag skulle behöva hjälp med att få igång skype. Efter att jag installerade Pro Tools så slutade skype att fungera. Vad beror det på. Jag har provat att aktivera det integrerade ljudkortet igen men skype säger bara: "Det finns inga inspelningsenheter tillgängliga". I kontrollpanelen så kan jag inte välja några inspelningsenheter.. Snälla hjälp en nybörjare! Tack
hegobald Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 I Skype.. Gå in i "Arkiv"-> och välj "Inställningar"-> Sen fliken "IN/UT-enheter" svårare än så ska det inte vara..
malmokontoret (oregistrerad) Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 Funkar inte i de menyerna kan jag bara välja windows standardenhet...
hegobald Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 Ja.. korrekt.. Windows standardenhet är ju den som spelar upp alla plonkar och småljud då du får mail och felmeddelande etc.. In-enhet.. Tja det är micingången det.. Vart har du stoppat micken då ?? Den du använder till Skype.. den enheten ska du välja.. Följ micksladden och ser var du du stoppat den.. Har du stoppat den i det medföljande ljudkortet till datorn.. Ja då ska du självklart välja det ljudkortet också.. I Skype alltså..
malmokontoret (oregistrerad) Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 jag har stoppat i det integrerade i datorn. men jkag kan inte välja mellan olika på skype. Finns bara windows standardenheter som alternativ. När jag sedan trycker på ring upp säger den återigen: det finns inga standardenheter tillgängliga...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.