Jump to content
Annons

Itunes Music Store nu i Sverige


Recommended Posts

Idag bekräftar Apple ryktena om en svensk lansering av musikköpartjänsten Itunes Music Store. Nätbutiken har slagit upp portarna och en låt kostar 9 kr. De flesta album ser ut att kosta mellan 90 och 95 kronor. Butiken nås från Apples eget program Itunes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Varför översätts 0.99 cent till 9 kronor? Suck och stön!

Jag kommer nog inte köpa någonting från tjänsten...dock så kommer jag absolut använda den för att tjuvlyssna på 30 sekundarna.

Vad krävs det för att få släppa någonting på itunes music store? Är det bara artister som redan är signade av de stora musikbolagen eller kan man hitta lite mer annorlunda musik också?

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt Apples pressmeddelande finns musik från "1000 oberoende skivbolag" att köpa på Itunes Music Store. Exakt hur man gör för att få sin egen musik upplagd där är värt att undersöka. Vi återkommer förhoppningsvis med något om detta i Studio framöver!

EDIT: Det verkar för övrigt vara svårt att skaffa ett konto på Itunes Music Store än så länge. Vi är två på redaktionen som inte lyckats få våra kontokortsnummer godkända. Dessutom är en del album felaktigt prissatta med priser under 10 kronor.

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Enligt Apples pressmeddelande finns musik från "1000 oberoende skivbolag" att köpa på Itunes Music Store. Exakt hur man gör för att få sin egen musik upplagd där är värt att undersöka. Vi återkommer förhoppningsvis med något om detta i Studio framöver!

Prata med Kent Wennman. Per Boysen känner väl honom antar jag? 🙂

Jag hörde från Kent att det finns en amerikansk sida där man gå med och bli "icke-exklusivt signad" och ladda upp sina låtar och få dem tillgängliga i iTunes...

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag hörde från Kent att det finns en amerikansk sida där man gå med och bli "icke-exklusivt signad" och ladda upp sina låtar och få dem tillgängliga i iTunes...

Det förklarar varför man hittar Kent på amerikanska ITMS men inte på den svenska.

Redigerat av laslo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde från Kent att det finns en amerikansk sida där man gå med och bli "icke-exklusivt signad" och ladda upp sina låtar och få dem tillgängliga i iTunes...

Har inte pratat med Kent men på CD Baby kan man göra ungefär så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde på kulturnyheterna att den kritik som funnits under de två åren i USA i mångt och mycket gått ut på att det varit svårt för små, oberoende bolag att få komma med. Hoppas att det löser sig. I övrigt alldeles utmärkta nyheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...