trubaduren (oregistrerad) Postat 9 maj 2005 Dela Postat 9 maj 2005 Tjaba! Ngn här som kan hjälpa till med knaster o oljud i datorn. Kör med AMD1,8 o 1gb minne plus en 200 gb hårddisk. Plus ett E-MU 1820 ljudkort. När jag använder för många plug-ins, framför allt från E-MU:s patch DSP så börjar ljudet att knastra o för oljud. Klarar datorn inte av detta? Trodde jag hade en nog bra dator men det är kanske så att det krävs bättre prylar? En Mac kanske? Att köra defrag löser temporärt problemen. Trubben Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 9 maj 2005 Dela Postat 9 maj 2005 En tråd i ämnet räcker. Testa att öka upp din latency och se om det hjälper. Låter iofs lite konstigt om eftersom det blir värre med dina dsp pluggar... men worth a shot. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tomazo Postat 9 maj 2005 Dela Postat 9 maj 2005 (redigerat) Testa utan drivrutinen ver 1.60 o 1.71, de buggar mitt sytem helt...... Fixa drivrutinen ver 5.12.01.0488. Den har jag........du kan inte använda emulator samplern + att EMU:s pluggar inte funkar så bra med denna.......men du kan göra musik utan knaster......maila EMU och be att få support + drivrutinen. Ju fler som klagar hos EMU desto större allvar tar de problemet på.....hoppas kan man ju! + som neko säger.....jag har ältat mitt EMU nu i fler trådar.........leta först fråga sen! Gäller mig med...... 🙂 Redigerat 9 maj 2005 av Tomazo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trubaduren (oregistrerad) Postat 10 maj 2005 Dela Postat 10 maj 2005 OK! Jag får forska vidare med denna fråga. Tack i alla fall. Trubben Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.