Jump to content
Annons

Oljud i datorn

trubaduren (oregistrerad)

Recommended Posts

Tjaba! Ngn här som kan hjälpa till med knaster o oljud i datorn. Kör med AMD1,8 o 1gb minne plus en 200 gb hårddisk. Plus ett E-MU 1820 ljudkort. När jag använder för många plug-ins, framför allt från E-MU:s patch DSP så börjar ljudet att knastra o för oljud. Klarar datorn inte av detta? Trodde jag hade en nog bra dator men det är kanske så att det krävs bättre prylar? En Mac kanske? Att köra defrag löser temporärt problemen.

Trubben

Dela på andra sajter

Annons

En tråd i ämnet räcker. Testa att öka upp din latency och se om det hjälper. Låter iofs lite konstigt om eftersom det blir värre med dina dsp pluggar... men worth a shot.

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Testa utan drivrutinen ver 1.60 o 1.71, de buggar mitt sytem helt......

Fixa drivrutinen ver 5.12.01.0488. Den har jag........du kan inte använda emulator samplern + att EMU:s pluggar inte funkar så bra med denna.......men du kan göra musik utan knaster......maila EMU och be att få support + drivrutinen. Ju fler som klagar hos EMU desto större allvar tar de problemet på.....hoppas kan man ju!

+ som neko säger.....jag har ältat mitt EMU nu i fler trådar.........leta först fråga sen! Gäller mig med...... 🙂

Redigerat av Tomazo
Dela på andra sajter

OK! Jag får forska vidare med denna fråga. Tack i alla fall.

Trubben

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.