spaceman Postat 9 maj 2005 Postat 9 maj 2005 (redigerat) Ville testa hur det kan låta som en stråkorkester med horn och harpa. Så det blidde ett stycke jag kallar för Greenvalley Orcesta. LÅTNAMN: Greenvalley Orcesta ARTIST: Spaceman GENRE: Orkestermusik LÅTLÄNGD: 2:59 KOMPOSITÖR: Spaceman PRODUCENT: Spaceman INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 256 kbps STORLEK: 5,6 MB STATUS: Färdig demo Redigerat 20 augusti 2005 av spaceman
Fredrikmo Postat 9 maj 2005 Postat 9 maj 2005 Jag tror att du missat kopplingen mellan filen och länken -- den pekar på en htm-fil.
spaceman Postat 9 maj 2005 Trådstartare Postat 9 maj 2005 Jag tror att du missat kopplingen mellan filen och länken -- den pekar på en htm-fil. Prova med att "spara som", det funkar för mig.
spaceman Postat 9 maj 2005 Trådstartare Postat 9 maj 2005 Kör du Mac eller pc ? Prova länken nedan, den funkar även för Mac om du har Quicktime installerat i din browser. Kör du pc högerklicka och kör spara som i menyn. Här länken nedan... Your browser does not support the HTML5 audio tag
nkai Postat 9 maj 2005 Postat 9 maj 2005 (redigerat) Den är knasig för mig med späjsman! PC och WMP här. Edit: fast vad jag använde var väl förmodligen helt ointressant. 😄 Redigerat 9 maj 2005 av nkai
equality Postat 9 maj 2005 Postat 9 maj 2005 Harmonierna är fina och ger mig slaviska vibbar men det känns som det stannar upp för mycket vid ackordbytena, lite haltande om du fattar hur jag menar. Går det att få lite mer flyt? Tack! 😄 Hornet låter jättesnyggt, vad är det för sampling?
spaceman Postat 9 maj 2005 Trådstartare Postat 9 maj 2005 Suck, Passagens gratis webb... 😄 Prova med denna länk istället. Your browser does not support the HTML5 audio tag
spaceman Postat 9 maj 2005 Trådstartare Postat 9 maj 2005 Hornet låter jättesnyggt, vad är det för sampling? Allt är inspelat med samplingar från Korg Triton rakt av in Zoom 16-kanals digitalporta, sedan överfört till Soundforge i datorn.
nkai Postat 9 maj 2005 Postat 9 maj 2005 Suck, Passagens gratis webb... 😄 Prova med denna länk istället. Your browser does not support the HTML5 audio tag Fungiert nicht!
Fredrikmo Postat 9 maj 2005 Postat 9 maj 2005 Suck, Passagens gratis webb... 🙂 Prova med denna länk istället. Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag använder pc (jag har GigaStudio ju! hihi). Är det Windows fel? De båda senaste länkarna går till go.htm på 1.2 kB. Hoppas jag får höra låten någon annan gång! /Fredrika
Jocke Postat 9 maj 2005 Postat 9 maj 2005 När man kommit till sidan du visar på din skärmdump, Fredrikmo, sätter man helt sonika ett mellanslag efter länkentexten och smäller till enterknappen. Då ska det funka. Detta för att Passagen m.fl. inte stödjer direktlänkning.
Egghuvud Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 Mycket vackra harmonier på stråkarna. Lite syntigt låter de men vad fan. Tycker harpan ligger lite underligt i mixen. 😕
hegobald Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 Länken funkar inte!!! Sitter med win2000 och Firefox. När jag spara hem filen så är det egentligen en html-sida med samma textinnehåll.. "sidan finns inte" Jädra passagen 😄 Kan bero på vilken internetleverantör man har också.. Tokigt nog.. Själv har jag Comhem
Fredrikmo Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 När man kommit till sidan du visar på din skärmdump, Fredrikmo, sätter man helt sonika ett mellanslag efter länkentexten och smäller till enterknappen. Då ska det funka.Detta för att Passagen m.fl. inte stödjer direktlänkning. AHA! Visserligen blir låten bara text i nätläsaren men jag ser ju att det funkar på något sätt. Måste väl ställa in nätläsaren annorlunda. Tack för tips. Fredrika
hegobald Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 När man kommit till sidan du visar på din skärmdump, Fredrikmo, sätter man helt sonika ett mellanslag efter länkentexten och smäller till enterknappen. Då ska det funka.Detta för att Passagen m.fl. inte stödjer direktlänkning. Ja jäklar.. Det funkar för mig.. Firefox. Vansinne att det ska vara så.. en URI/URL SKA länka till en fil.. Jädra idiotiska webbnissar på Passagen som ställer om MIME-types för servern.. Jösses va dårar det finns. Musiken då.. Mm.. Filmisk.. Gillar stämningen det lilla uppbyggandet.. Lite filmmusik.. Med Violin och cello är det underbar stäming i men hornen känns lite malplacerade.. Gillar inte det plastiga ljudet Triton har.. Mer harpa för tusan.. Ett uppbyggande harp-arpeggio skulle sitta fint fint.. Bara nåt enstaka "plonk" som det är nu. Vad ska du använda musiken till?? en film eller ? för filmmsuik är det. 😱 Keep it up!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.