Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ville testa hur det kan låta som en stråkorkester med horn

och harpa. Så det blidde ett stycke jag kallar för Greenvalley Orcesta.

LÅTNAMN: Greenvalley Orcesta

ARTIST: Spaceman

GENRE: Orkestermusik

LÅTLÄNGD: 2:59

KOMPOSITÖR: Spaceman

PRODUCENT: Spaceman

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 256 kbps

STORLEK: 5,6 MB

STATUS: Färdig demo

Redigerat av spaceman
Annons
Postat
Jag tror att du missat kopplingen mellan filen och länken -- den pekar på en htm-fil.

Prova med att "spara som", det funkar för mig.

Postat

Kör du Mac eller pc ? Prova länken nedan, den funkar även för Mac

om du har Quicktime installerat i din browser. Kör du pc högerklicka

och kör spara som i menyn. Här länken nedan...

Postat (redigerat)

Den är knasig för mig med späjsman!

PC och WMP här.

Edit: fast vad jag använde var väl förmodligen helt ointressant. 😄

Redigerat av nkai
Postat

Harmonierna är fina och ger mig slaviska vibbar men det känns som det stannar upp för mycket vid ackordbytena, lite haltande om du fattar hur jag menar. Går det att få lite mer flyt? Tack! 😄 Hornet låter jättesnyggt, vad är det för sampling?

Postat

Suck, Passagens gratis webb... 😄

Prova med denna länk istället.

Postat
Hornet låter jättesnyggt, vad är det för sampling?

Allt är inspelat med samplingar från Korg Triton rakt av in Zoom 16-kanals digitalporta, sedan överfört till Soundforge i datorn.

Postat
Suck, Passagens gratis webb... 😄

Fungiert nicht!

Postat
Suck, Passagens gratis webb... 🙂

Jag använder pc (jag har GigaStudio ju! hihi). Är det Windows fel? De båda senaste länkarna går till go.htm på 1.2 kB. Hoppas jag får höra låten någon annan gång!

/Fredrika

Postat

När man kommit till sidan du visar på din skärmdump, Fredrikmo, sätter man helt sonika ett mellanslag efter länkentexten och smäller till enterknappen. Då ska det funka.

Detta för att Passagen m.fl. inte stödjer direktlänkning.

Postat

Länken funkar inte!!!

Sitter med win2000 och Firefox. När jag spara hem filen så är det egentligen en html-sida med samma textinnehåll.. "sidan finns inte"

Jädra passagen 😄

Kan bero på vilken internetleverantör man har också.. Tokigt nog.. Själv har jag Comhem

Postat
När man kommit till sidan du visar på din skärmdump, Fredrikmo, sätter man helt sonika ett mellanslag efter länkentexten och smäller till enterknappen. Då ska det funka.

AHA! Visserligen blir låten bara text i nätläsaren men jag ser ju att det funkar på något sätt. Måste väl ställa in nätläsaren annorlunda. Tack för tips. Fredrika

Postat

Ja jäklar.. Det funkar för mig.. Firefox. Vansinne att det ska vara så.. en URI/URL SKA länka till en fil.. Jädra idiotiska webbnissar på Passagen som ställer om MIME-types för servern.. Jösses va dårar det finns.

Musiken då..

Mm.. Filmisk.. Gillar stämningen det lilla uppbyggandet.. Lite filmmusik.. Med Violin och cello är det underbar stäming i men hornen känns lite malplacerade.. Gillar inte det plastiga ljudet Triton har.. Mer harpa för tusan.. Ett uppbyggande harp-arpeggio skulle sitta fint fint.. Bara nåt enstaka "plonk" som det är nu.

Vad ska du använda musiken till?? en film eller ? för filmmsuik är det. 😱

Keep it up!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.