Teflon Postat 29 april 2021 Postat 29 april 2021 Måste varje snare komma i slutet på varje rad? Alltså komma på varje ord man rimmar på? En lugn ballad håller jag på med.
punkrockdude Postat 29 april 2021 Postat 29 april 2021 Vad är en snare när det kommer till meningsuppbyggnation?
slejnard Postat 29 april 2021 Postat 29 april 2021 Menar du snare som i virveltrumma? Den brukar komma på 2 och 4 i 4/4-takt. Eller menar du snare som i ”hur långt är ett snare”? Man måste varken rimma eller lägga snaren exakt på takten. Lyssna lite på hur snaren ligger i dina favoritlåtar/din favoritmusik. 😊☕️ 1
Teflon Postat 29 april 2021 Trådstartare Postat 29 april 2021 20 minuter sedan sa slejnard: Menar du snare som i virveltrumma? Den brukar komma på 2 och 4 i 4/4-takt. Eller menar du snare som i ”hur långt är ett snare”? Man måste varken rimma eller lägga snaren exakt på takten. Lyssna lite på hur snaren ligger i dina favoritlåtar/din favoritmusik. 😊☕️ Ja jag menar virvel. Okey då vet jag vet, ville bara höra lite tankar om det 🙂
slejnard Postat 29 april 2021 Postat 29 april 2021 14 minuter sedan sa Teflon: Ja jag menar virvel. Okey då vet jag vet, ville bara höra lite tankar om det 🙂 Ok. Tänk bara att den inte behöver vara statisk. Men som sagt lyssna och härma dina favoritlåtar. Många gånger är det ju även nåt fill-in där den spelar mer och då ofta med några pukor och cymbaler. Plus att den gör spökslag.
Gäst Postat 29 april 2021 Postat 29 april 2021 (redigerat) Men så har vi backbeat där dom stoppar dit den lite där det passar bra. Redigerat 30 april 2021 av Gäst
Fidden Postat 1 maj 2021 Postat 1 maj 2021 Gör som du känner. I en av mina favoritlåtar just nu, sentimental attack med krunegård, kostar man bara på sig en rejäl virvel varannan takt i en stor del av låten. Blir jävligt effektfullt faktiskt. Det ligger visserligen nån liten mesvirvel även i de övriga 4orna, men aldrig på tvåan.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.