HagmanMusic Postat 25 april 2021 Postat 25 april 2021 (redigerat) Jag håller på med en lo-fi låt och jag vill gärna ha lite feedback på vad man kan ändra! Jag har märkt att det låter konstigt precis vid första sekunden när låten börjar så jag skulle gärna uppskatta om nån berättar hur man kan fixa det! Jag har fixat basen lite grann genom att sänka den så att den inte låter mer än vad de andra grejerna gör men jag hoppas att ni kommer gilla det! /AquaStranger Redigerat 25 april 2021 av AquaStranger
slejnard Postat 25 april 2021 Postat 25 april 2021 Gillar inte att ljudet ”nyper”. Lite enformigt också men kör på!
HagmanMusic Postat 25 april 2021 Trådstartare Postat 25 april 2021 Tack för att du berättar slejnard! När du menar att ljudet nyper, menar du då vid första sekunden av låten för att jag hör att det låter konstigt vid första sekunden av låten som att det nyper.
slejnard Postat 25 april 2021 Postat 25 april 2021 59 minuter sedan sa AquaStranger: Tack för att du berättar slejnard! När du menar att ljudet nyper, menar du då vid första sekunden av låten för att jag hör att det låter konstigt vid första sekunden av låten som att det nyper. Nej jag menar att ljudet försvinner ungefär varannan sekund. Låter nästan som en extremt hårt ställd gate eller kompressor. Som att inte tonerna får klinga ut.
HagmanMusic Postat 25 april 2021 Trådstartare Postat 25 april 2021 (redigerat) Jag tror att de är min sidechain som håller på så att det försvinner varannan sekund men jag ska kolla om det går att fixa! Tack igen för att du berättar! Redigerat 25 april 2021 av AquaStranger 1
Gäst Postat 25 april 2021 Postat 25 april 2021 (redigerat) Jag tycker det pumpar lite på nåt sätt, men vad är en lofilåt egentligen tycker alla mina är det men dom kanske inte kvalar in. Typ som den här kanske? Lyssnade igen men det låter som att du har ljud som låter lite skumt men är bra inspelade men det pumpar lite som sagt. Annars gillar jag det Redigerat 26 april 2021 av Gäst
HagmanMusic Postat 26 april 2021 Trådstartare Postat 26 april 2021 Tack för att du berättar pop53! Jag tror att det är min sidechain som håller på för att jag kollade vad som var fel i låten på min DAW och det visade sig vara min sidechain som var lite konstig😅
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.