Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Jag är inte,som du kanske kan avläsa av mitt smeknamn här, en syntare men detta låter inte illa. Vid 00:15 skulle jag personligen mixat så att det som kommer är starkare så att dynamikskillnaden blir större.

Redigerat av punkrockdude
Postat
17 minuter sedan sa punkrockdude:

Jag är inte som du kanske kan avläsa av mitt smeknamn här inte direkt en syntare men det låter inte illa. Vid 00:15 skulle jag personligen mixat så att det som kommer är starkare så att dynamikskillnaden blir större.

Alright ska ha det i åtanke! Stort tack för ditt svar.

• Gilla 1
Postat

Som andra låt är det grymt! 

Personligen skulle jag testat att ändra basen enl följande och se hur det funkade: 

Nu tror jag den går D F F E, jag tror det skulle funka bättre med D A# F E alt D A# F C. kanske en kombination, typ 3 takter med det andra el tredje alternativet och sen din nuvarande som variation en takt. 

Ligger något syntpad i bakgrunden som gör det lite grötigt ibland, då det spökar till det lite med ackorden. Det kan nog tajtas till. 

Postat
1 timme sedan sa Fidden:

Som andra låt är det grymt! 

Personligen skulle jag testat att ändra basen enl följande och se hur det funkade: 

Nu tror jag den går D F F E, jag tror det skulle funka bättre med D A# F E alt D A# F C. kanske en kombination, typ 3 takter med det andra el tredje alternativet och sen din nuvarande som variation en takt. 

Ligger något syntpad i bakgrunden som gör det lite grötigt ibland, då det spökar till det lite med ackorden. Det kan nog tajtas till. 

Tack! 

Jag ändrade basen till D A# F C och tyckte det passade mycket bättre, tack för ditt svar 🙂

Postat (redigerat)

Bra jobbat! En lite tyngre kick vore bra där basen kommer fram! Det låter rätt platt i början på låten, lite mer djup. Plus att du borde lägga lite delay på instrumenten så att du fram ett bredare sound!

Redigerat av Teflon
Postat
7 timmar sedan sa Teflon:

Bra jobbat! En lite tyngre kick vore bra där basen kommer fram! Det låter rätt platt i början på låten, lite mer djup. Plus att du borde lägga lite delay på instrumenten så att du fram ett bredare sound!

tack för tipsen! 🙂

Postat

Jag personligen gillar sån här musik, elektronisk musik där man har lyckats med melodin glädjer mig alltid! Kör hårt!

• Tack! 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.