Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

jag har inte några jordade urtag som standard, men tänkte att jag åtminstone ville ha in ett jordat i uppmickningsbåset, inte minst när jag spelar genom gitarrförstärkare.

så jag borrade lite hål och drog in ett jordat urtag och allt fungerar fint, ända tills jag sitter med gitarren i knät och ska vrida lite på mixerbordet... då får jag rejäla krypströmmar som inte alls känns sköna...

mixerbordet och preamps och sånt är ju inte jordat, men när jag tar i grejerna känner jag verkligen att de vill vara det...

kan det vara en stabil lösning att jorda mixerbordet till samma jord som förstärkaren (genom att koppla någon av kablarna genom en "jordbox"), eller ska man nödvändigtvis ha jorden i samma urtag? som utrustningen?

någon kunnig person som har ett bra tips?

Redigerat av Itzhak
Annons
Postat

Jorda allt eller inget! Annars har du en dödsfälla om du håller i ojordat och jordat samtidigt, om den ojordade apparaten har kortslutning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.