Björn Olsberg Postat 15 mars 2021 Postat 15 mars 2021 I dag planerar vi att flytta sajten till en ny server med större kapacitet än den vi använder nu. I huvudsak är det lagringen som kommer att uppgraderas men även processorprestanda. Vi kommer tillfälligt att behöva ta ner sajten i samband med flytten, även om vi naturligtvis gör vad vi kan för att avbrottet ska bli så kort som möjligt. Förhoppningsvis inte mer än ett par timmar. Dock kan det ta en stund innan domännamnet har pekats om till den nya servern och den tiden är inget vi kan påverka. Om jag inte räknar fel så blir detta den sjunde serverflytten för Studio sedan sajten startades i november 2003 🙂 5 2
Björn Olsberg Postat 15 mars 2021 Trådstartare Postat 15 mars 2021 Nu är sajten flyttad och bör fungera som normalt igen. Rapportera gärna eventuella egenheter här. 4 1
joachime Postat 17 mars 2021 Postat 17 mars 2021 Hej Björn! Jag brukar skriva in forum.studio.se för att besöka sajten. Men nu hamnade jag här: Är det avsiktligt eller något som påverkades av serverflytten? 🙂
Björn Olsberg Postat 17 mars 2021 Trådstartare Postat 17 mars 2021 Hej Joachim, Bra att du sa till. Ser att det var en redirect som inte hade aktiverats. Nu ska det fungera som förut igen 👍
VayzeriA Postat 18 mars 2021 Postat 18 mars 2021 Har ett tillägg angående uppdateringen, har märkt att just via telefonen när man skriver så låser sig sidan. Går att skriva några få rader, sedan hänger sig allt och man får stänga ner browsern och gå in igen på sidan. Texten du skrivit ligger dock kvar. Detta sker endast när jag skriver här på forumet. Bra jobbat annars med allt. Studio har verkligen fått ett uppsving och det märks på nya medlemmar och större aktivitet:-) //Patrik aka Vayzeria
Björn Olsberg Postat 20 mars 2021 Trådstartare Postat 20 mars 2021 Hej Patrik och tack! Jag vet att vi hade problem med att sidan orsakade problem på mobiltelefoner och i webbläsare fram till några dagar innan serverflytten, vilket berodde på en spelare som vi tillfälligt har plockat bort. Upplever du fortfarande problemet, menar du? När och var (på vilken/vilka sidor) yttrar det sig i så fall?
VayzeriA Postat 20 mars 2021 Postat 20 mars 2021 Just nu har jag inget märkt av det, men var tidigare när jag svarade på inlägg från medlemmar. Inget konkret svar på din fråga dock 🙄🤣
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.