Lunaspice Postat 6 mars 2021 Postat 6 mars 2021 Hej! Undrar lite hur den här mixen låter och hur man skulle kunna göra bättre. Behöver jag nåt mer i de lägre registren (separat basgång t.ex. eller om det räcker med painobasen)? Tack! SUS4.mp3
Jon Rinneby Postat 10 mars 2021 Postat 10 mars 2021 (redigerat) Tycker det låter riktigt fett, behövs absolut ingen bas. Inte mycket som behöver göras här. Eftersom det är så få instrument så tycker jag att mixen kan justeras som den är, med en eq på masterkanalen. Lite mer 60 Hz för att aningens mer sub och tryck i bottnen. Ett uns mer mid vid 600 Hz för lite träigare stomme. Plocka gärna fram tydligheten i pianot och virvel mellan 1000-3000 Hz. Backa lite på väsigheten (hihatten) från 12 kHz och uppåt. Då kan det låta så här: luna_fix_piano.mp3 mvh Jon Redigerat 10 mars 2021 av Jon Rinneby
stajo Postat 13 mars 2021 Postat 13 mars 2021 Riktigt kul att läsa vad och varför och nu börjar jag ju till och med kunna höra skillnaden :). pianot blev mer distinkt och intressant på något sätt...
Gäst Postat 13 mars 2021 Postat 13 mars 2021 Jag skulle nog säga att jag föredrar originalet men att virveln soundet nog ska ses över lite
Lunaspice Postat 28 mars 2021 Trådstartare Postat 28 mars 2021 Tack Jon! Kände att det blev tydligare i mellanregistret. Pop53, vad har du för tankar kring virveln? Lite mer snärt kanske?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.