Terror Postat 28 februari 2021 Postat 28 februari 2021 Jag är äntligen färdig med mitt konceptalbum ala Scenes from a memory av Dream Theater. Nu letar jag efter en bra mastering engineer som kan hjälpa mig fixa till de sista. Jag letar INTE efter en hemmapulare som är hajj på mastering, för då kan jag lika gärna göra det själv. Utan jag letar efter en "riktig" mastering engineer med några år på nacken och en dedikerad studio. Några tips?
Silencer86 Postat 2 mars 2021 Postat 2 mars 2021 Så här gör jag: kolla skivor du gillar, kolla vem som mastrade (står ofta på CD:n eller på nätet). Skriv till honom och fråga. Jag har självt gjort så och fick napp direkt.
Terror Postat 2 mars 2021 Trådstartare Postat 2 mars 2021 4 hours ago, Silencer86 said: Så här gör jag: kolla skivor du gillar, kolla vem som mastrade (står ofta på CD:n eller på nätet). Skriv till honom och fråga. Jag har självt gjort så och fick napp direkt. Lite svårt när personen i fråga är död, eller tar runt 200tkr för att mastera.
drloop (oregistrerad) Postat 3 mars 2021 Postat 3 mars 2021 8 timmar sedan sa crillemannen: Thomas Plec? Jens bogren masterar ju också. Gör inte du också det?
crillemannen Postat 3 mars 2021 Postat 3 mars 2021 4 timmar sedan sa drloop: Gör inte du också det? Kan, kan jag väl. Men han frågade efter proffs! 🙈
drloop (oregistrerad) Postat 3 mars 2021 Postat 3 mars 2021 (redigerat) 40 minuter sedan sa crillemannen: Kan, kan jag väl. Men han frågade efter proffs! 🙈 Du underskattar dig själv! 🙂 Redigerat 3 mars 2021 av drloop
Silencer86 Postat 3 mars 2021 Postat 3 mars 2021 Vet inte hur du vill att en master ska vara men personligen av alla jag anlitat så har Ken Bergeron/Ken Sorceron gjort det bästa jobbet.
Terror Postat 4 mars 2021 Trådstartare Postat 4 mars 2021 Tack för tipsen, men det lutar åt att bli Jacob Hansen eller Tony Lindgren.
Luksenburg00 Postat 4 mars 2021 Postat 4 mars 2021 On 2021-02-28 at 23:14 sa Terror: Jag är äntligen färdig med mitt konceptalbum ala Scenes from a memory av Dream Theater. Nu letar jag efter en bra mastering engineer som kan hjälpa mig fixa till de sista. Jag letar INTE efter en hemmapulare som är hajj på mastering, för då kan jag lika gärna göra det själv. Utan jag letar efter en "riktig" mastering engineer med några år på nacken och en dedikerad studio. Några tips? Hans på Svenska Grammofonstudion är en jävel på att mastra, skriv till honom!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.