Björn Olsberg Postat 22 februari 2021 Postat 22 februari 2021 Den minst sagt betydelsefulla franska duon Daft Punk är upplöst efter 28 år, vilket de illustrerar i det 8 minuter långa klippet Epilogue.
VayzeriA Postat 23 februari 2021 Postat 23 februari 2021 Trist! Inte min genre, men dom har gjort mycket bra musik och inspirerat många. 👊🤟😎
Björn Olsberg Postat 23 februari 2021 Trådstartare Postat 23 februari 2021 Precis, oavsett vad man tycker om deras musik så går det inte blunda för deras betydelse och hur många de har inspirerat. En duo som jag tror det kommer refereras till under lång tid. 1
pme (oregistrerad) Postat 23 februari 2021 Postat 23 februari 2021 Det är ju en nödvändighet för att kunna göra en reunion om ett par år.
Björn Olsberg Postat 23 februari 2021 Trådstartare Postat 23 februari 2021 Haha, ja, vi får väl se. Jag tror tyvärr de är mer långsiktiga i sina beslut än så.
pme (oregistrerad) Postat 23 februari 2021 Postat 23 februari 2021 7 minutes ago, Björn Olsberg said: Haha, ja, vi får väl se. Jag tror tyvärr de är mer långsiktiga i sina beslut än så. De kommer nog också komma på att de behöver pensionsspara för eller senare.
slejnard Postat 23 februari 2021 Postat 23 februari 2021 Tråkigt! Gillar ljudbilden de fått till. Få se om det blir solokarriär nu. Daft och Punk! 😄
red_house_painter Postat 23 februari 2021 Postat 23 februari 2021 2 hours ago, pme said: De kommer nog också komma på att de behöver pensionsspara för eller senare. Hahaha 😂 jag tror det är luuuuuugnt 😎
Jayway Postat 23 februari 2021 Postat 23 februari 2021 ’De var misslyckade indierockkillar (vars första band Darlin’ sågades i Melody Maker och avfärdades som ”daft punky trash”) som nyfiket bytte ut gitarrerna mot trummaskiner och samplers’ Hatten av för att utvecklas musikaliskt hela livet - och kul detalj om varifrån namnet kom. 🙂 https://www.dn.se/kultur/nicholas-ringskog-ferrada-noli-daft-punk-kommer-alltid-att-ha-legendstatus/
Björn Olsberg Postat 3 mars 2021 Trådstartare Postat 3 mars 2021 Som en hommage till Daft Punks musikaliska gärning fräschar vi upp artikeln "Sampla som Daft Punk" från 2008 som just nu ligger på startsidan.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.