Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Försöker fylla i formuläret för att slippa amerikansk skatt för mina royalties från Distrokid.

Har kört fast vid bifogad bild då jag inte begriper ett dugg av skatte-engelska 😄 Google översätt var heller inte till någon större hjälp.

Någon som vet vad jag ska välja?

1.thumb.jpeg.e4fd8b01c64a903ef0953ab76e610700.jpeg

Annons
Postat

Osäker på om du har rätt formulär. Vill minnas att de jag fyllde i hade ett alternativ för privatperson.

Postat

Fast jag är ju ingen privatperson 🙂 Gjorde något test innan som gav förslag på vilken blankett man skulle fylla i. Eller menar du att jag kan köra som privatperson eftersom jag "bara" har enskild firma?

Postat
53 minutes ago, mikkola said:

Fast jag är ju ingen privatperson 🙂 Gjorde något test innan som gav förslag på vilken blankett man skulle fylla i. Eller menar du att jag kan köra som privatperson eftersom jag "bara" har enskild firma?

Aha, funkar kanske annorlunda nu än när jag gjorde det, var ett tag sen.

Jag är ingen jurist men jag tror du kan köra som privatperson när du har enskild firma. Som jag förstår det, det du främst skriver under på i dokumentet är att du kommer att skatta för det i Sverige istället för i USA, det är huvudsaken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.