Gäst Postat 30 januari 2021 Postat 30 januari 2021 Vi har gått igenom detta i Oxford England, men detta gäller när jag syftar på ett svenskt band nu. Vad måste göras? Måste ha kommunicerat med de/n som äger royalities för kompositionen? Jag tänker mig att allt måste vara i samförstånd och avtalat, annars kan man bli stämd (med all rätt tycker jag)?
pme (oregistrerad) Postat 31 januari 2021 Postat 31 januari 2021 Licens från STIM/NCB tror jag är det du letar efter.
oldinternet Postat 1 februari 2021 Postat 1 februari 2021 (redigerat) On 2021-01-31 at 00:26 sa LucianoDrossi: Vi har gått igenom detta i Oxford England, men detta gäller när jag syftar på ett svenskt band nu. Vad måste göras? Måste ha kommunicerat med de/n som äger royalities för kompositionen? Jag tänker mig att allt måste vara i samförstånd och avtalat, annars kan man bli stämd (med all rätt tycker jag)? Behövs inget tillstånd tror jag, bara göra, verkar som licens sköts automatiskt utanför USa men inte säker, står så hos record union allafall 😊 Redigerat 1 februari 2021 av oldinternet
Gäst Postat 1 februari 2021 Postat 1 februari 2021 1 hour ago, oldinternet said: Behövs inget tillstånd tror jag, bara göra, verkar som licens sköts automatiskt utanför USa men inte säker, står så hos record union allafall 😊 Oj, ska kolla mer.
Jayway Postat 1 februari 2021 Postat 1 februari 2021 Kolla in ”Spela in någon annans musik” här: https://musikforlaggarna.se/upphovsratt/att-anvanda-musik/ 1
Gäst Postat 1 februari 2021 Postat 1 februari 2021 10 minutes ago, Jayway said: Kolla in ”Spela in någon annans musik” här: https://musikforlaggarna.se/upphovsratt/att-anvanda-musik/ Spot on, tack. Jag är så upptagen med annat att detta missats...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.