Gäst Postat 9 januari 2021 Postat 9 januari 2021 Hej alla ! tog bort mikrofon kabeln från micken och hittade en liten gummi ring på golvet. Antar att den lossnade när jag tog bort sladden. Har aldrig sett den innan och visste inte ens att den var där. Så nu till frågan. Vart ska den sitta och varför är den där ? behöver jag den eller kan jag köra utan ?
Fidden Postat 9 januari 2021 Postat 9 januari 2021 Ajajaj, det där är bastätninggummit. Nu kommer alla låga frekvenser läcka ut och fastna i hörnet i rummet. Hur har du det med frekvenstvätt? Kan komma väl till pass i skurhinken. Lycka till med saneringen. 1 3
Neosus Postat 9 januari 2021 Postat 9 januari 2021 Ja, nu kommer frekvenserna gå bananas.. Häng upp några bananer i hörnen så blir det bättre. 🙈 Nä jag tror inte gummiringen har något med varken kabel eller mikrofon att göra men jag kan ha fel.
Gäst Postat 9 januari 2021 Postat 9 januari 2021 Vilket skitprat det är en tätningsring mot fukt helt enkelt
Erik dP Postat 9 januari 2021 Postat 9 januari 2021 57 minuter sedan sa mixamannen: Annars kan du testa en sån här: https://www.rfsu.com/sv/produkter/sex-lust/potens-erektion/tillbehor-penispumpar/pubesring-20-mm/ Vågar inte klicka på den där. Jag klickade på en annan länk i en annan tråd on hörlurar, och vips dök det upp hörlursannonser i mitt facebookflöde för dessa lurar.
Alexander G Postat 9 januari 2021 Postat 9 januari 2021 Det är en ring som ska sitta mellan xlr-kabeln och micken, ifall kabeln är lite glappig så gör den att den får en lite tajtare 'fit'!
Gäst Postat 9 januari 2021 Postat 9 januari 2021 15 minuter sedan sa Alexander G: Det är en ring som ska sitta mellan xlr-kabeln och micken, ifall kabeln är lite glappig så gör den att den får en lite tajtare 'fit'! Ja okej.. så jag ska sätta den i micken där kabeln ska in ? inte på själva sladden ?
Alexander G Postat 9 januari 2021 Postat 9 januari 2021 1 minut sedan sa punchline82: Ja okej.. så jag ska sätta den i micken där kabeln ska in ? inte på själva sladden ? Testade faktiskt aldrig, men rimligtvis ska den vara någonstans där den kommer i kläm mellan micken och kabeln. Om du inte har några problem med att XLR-en glappar däremot så gör gummiringen ingen skillnad 🙂
Gäst Postat 9 januari 2021 Postat 9 januari 2021 53 minuter sedan sa Alexander G: Testade faktiskt aldrig, men rimligtvis ska den vara någonstans där den kommer i kläm mellan micken och kabeln. Om du inte har några problem med att XLR-en glappar däremot så gör gummiringen ingen skillnad 🙂 Okej tack så mycket !
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.