Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
9 minuter sedan sa mixamannen:

Rent mixmässigt tycker jag det är för mycket lågbas och för vasst. Skulle vara skönare att ha mera kött från 600 hz till 1500 hz, alltså lite mera kropp på syntarna.

Okej tack!

Postat

Håller med mixamannen om att det saknas närvaro från syntar, speciellt pluck ljudet är för lågt. Annars var väl melodin inte superintressant kanske lite väl generisk, men tror den lyfter om produktionen blir bättre.

Tror helt klart att det finns potential där, så fortsätt att kämpa 🙂 

Postat

Tack för era tips, har mixtrat lite med låten utefter vad ni sagt och det låter mycket bättre. Även bytt till en ny drop melodi som är garanterat mer katchy!

Postat (redigerat)

Gillar den mer och mer 🙂

Tycker lite att det låter som att reverben på dina lead chords inte är sidechainade mot sig själv? Låter lite som att dom inte slår igenom så bra för att dom dränks i reverb från föregående ton?

Kanske misstar mig, men som sagt, om du gör så att reverben duckar undan ordentligt så borde inte det vara ett problem.

Eller så är det bara avsaknad av bättre attack-lager som gör att dom inte kommer igenom ordentligt?

Redigerat av Lnsky
Postat
2 timmar sedan sa Lnsky:

Gillar den mer och mer 🙂

Tycker lite att det låter som att reverben på dina lead chords inte är sidechainade mot sig själv? Låter lite som att dom inte slår igenom så bra för att dom dränks i reverb från föregående ton?

Kanske misstar mig, men som sagt, om du gör så att reverben duckar undan ordentligt så borde inte det vara ett problem.

Eller så är det bara avsaknad av bättre attack-lager som gör att dom inte kommer igenom ordentligt?

Det problemet är fixat i den senaste versionen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.