Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons
24 minuter sedan sa Björn Olsberg:

Verkligen. Bra kämpat. Jag har två vänner som har gjort den resan också och vet att det inte alls är särskilt roligt.

Nä den hoppas jag man slipper. På grund av en ärftlighet är jag redan inne i loopen, så jag hoppas ta den tidigt om den dyker upp här också.

• Gilla 1
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

vagott att sajten är fixad. Det känns bra. Kasst me feber!

Själv har jag fixat i studion och optimerat placering av prylar. Mycket nöjd.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa slejnard:

Härligt doktorn! Jag tog hem en akai mpc mini från smäkk som jag ska testa. Har ni erfarenhet från en sån? Åsså varte burgare te lunch 

Övervägde den när jag skulle skaffa liten kontroller, men valet hamnade till slut på novation launchkey mini. Tror akai är bättre kvalité. 

• Tack! 1
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
13 minuter sedan sa slejnard:

Härligt doktorn! Jag tog hem en akai mpc mini från smäkk som jag ska testa. Har ni erfarenhet från en sån? Åsså varte burgare te lunch 

AKAI MPK MINI kanske?

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Min setup, Korg microKEY har sustainpedalingång därav valet. Spelar fingertrummor med Akai MPD218 och styr Reason och dess syntar med nanoKONTROL2. Otroligt nöjd med setupen som jag har nu.

1926098060_IMG_0435(redigerad).thumb.JPG.cd658ecd452bde2062257b255e806720.JPG

Och USB lampan från Ieka som lyser upp min preamp vid behov, har en USB hub där jag kan stänga av USB uttagen så jag kan tänka och släcka lampan. 🙂

Redigerat av drloop
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
2 minuter sedan sa slejnard:

Liten vy från mitt lilla krypin 😊

AF9B3D4A-0ECE-4B4D-A2F3-42FB769B4E51.jpeg

Skall du ha Akaien framför datorn?

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag använder mitt lilla keyboard framför datorn till 98% av alla pålägg. Det är bara när jag skall lira piano eller använda min Kurzweil K2600X sliders och controllers för att lira nåt ball.

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
1 minut sedan sa slejnard:

Fast jag är sämst på klaviatur. Spelar ofta för att få lite subtoner och kanske som nån effekt. Men blir kul testa! Reapers synth låter ändå rätt fränt

WUT har de gjort en synt?

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.