Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
10 timmar sedan sa Fidden:

Studio.se är nog den enda siten jag varit med om som kan suga med sig uppkopplade användares enheter in i ett slukhål av seghet.

@Björn Olsberg, finns det någon fond någonstans där man kan bidra till en hårdvaruuppgradering?

Halloj, tack för att du rapporterar. Jag fick en rapport för några dagar sedan om att sajten blev seg när man just taggade en medlem i ett inlägg – men det är inte enbart det du menar? Har du någon känsla för vad du gör när det händer så att jag kan testa att reproducera det? Även om vi händelsevis råkar vara på väg att uppgradera servern så är det inte i serverns processorprestanda felet bör ligga. Den har högt till tak och vi har inte slagit i det på senare tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Björn Olsberg:

Halloj, tack för att du rapporterar. Jag fick en rapport för några dagar sedan om att sajten blev seg när man just taggade en medlem i ett inlägg – men det är inte enbart det du menar? Har du någon känsla för vad du gör när det händer så att jag kan testa att reproducera det? Även om vi händelsevis råkar vara på väg att uppgradera servern så är det inte i serverns processorprestanda felet bör ligga. Den har högt till tak och vi har inte slagit i det på senare tid.

Jag märker att det ibland är svårt att bara komma in här, eller göra ett inlägg. Segt är det emellanåt.

Kanske skulle vi ha lågt i golv? Har du provat att starta om enheten? Vad har du för skonummer? Du behöver köpa till en fluxgenerator! Snurrar turbinerna, om inte... ja då är det kört...

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan sa Dark Of Light:

Jag märker att det ibland är svårt att bara komma in här, eller göra ett inlägg. Segt är det emellanåt.

Kanske skulle vi ha lågt i golv? Har du provat att starta om enheten? Vad har du för skonummer? Du behöver köpa till en fluxgenerator! Snurrar turbinerna, om inte... ja då är det kört...

😆

OK, så det händer även i allmänhet? Bra att du säger. Får undersöka detta närmare, då jag inte kan se något udda i loggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa Björn Olsberg:

Halloj, tack för att du rapporterar. Jag fick en rapport för några dagar sedan om att sajten blev seg när man just taggade en medlem i ett inlägg – men det är inte enbart det du menar? Har du någon känsla för vad du gör när det händer så att jag kan testa att reproducera det? Även om vi händelsevis råkar vara på väg att uppgradera servern så är det inte i serverns processorprestanda felet bör ligga. Den har högt till tak och vi har inte slagit i det på senare tid.

Det är främst när jag skriver inlägg som det strular. På telefonen slutar texten som jag skriver dyka upp, hjälper ibland att minimera och maximera men har blivit värre och värre.

På datorn slutar sidan svara helt, också när jag skriver inlägg. Lite som att forumplattformen kommunicerar något fram och tillbaka när man skriver inlägg och plötsligt tappar kontakten. Om jag stänger fliken och börjar om funkar det bättre en liten stund.

Funderar på om det kan vara kopplat till att jag har en del stora filer bland dem jag bifogat under åren och att det på något sätt ingår i allt som transporteras fram och tillbaks vid varje teckeninmatning. 

Använder chrome. Skulle ju även kunna vara kak-relaterat. ska se om jag hittar någon forum-kaka att ta bort senare under dagen.

Och ja, att tagga folk är ett säkert kort för att trigga segheten märkte jag igår när jag skulle tagga dig. 

Detta inlägget har jag skrivit på datorn, funkade ok, men vid 3-4 tillfällen slutade siten svara några sekunder. Blir värre och värre ju längre inlägget är.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa slejnard:

Riktigt kyligt ute inatt -26. Värmts upp ändå en del under dagen 😊

Du har inte provat att sova inomhus?

3 timmar sedan sa Björn Olsberg:

😆

OK, så det händer även i allmänhet? Bra att du säger. Får undersöka detta närmare, då jag inte kan se något udda i loggen.

Ja, helt random.

1 timme sedan sa Fidden:

Nu har jag tömt kakorna, ingen skillnad alls 😞

 

That´s what he said.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa Björn Olsberg:

@Fidden får dagens guldstjärna för att ha hittat vad problemet med de minnes- och processorhungriga sidorna var. Stort tack!

Tack själv, skönt att det gick att fixa till det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...