Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons

🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Dela på andra sajter

10 minuter sedan sa slejnard:

🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Janne började dagen med en kopp kaffe. Sen tog han en till. Sen 6 st till av bara farten. Sen funderade han på att ta en till. Han hade ju redan tagit 8 koppar och kaffet i burken var nästan slut. Men kanske, bara kanske, skulle det mörka himmelska pulvret som skvalpade runt däri räcka till en sista kopp. 

Han bestämde sig till slut för att brygga upp resterna också. På det sättet kunde han ju förbereda sig inför morgondagens bryggning redan nu genom att öppna en helt ny kaffeförpackning och fylla burken med. 

Kaffet smakade himmelskt. Dessutom tycker Janne att doften från ett nyöppnat kaffepaket är bland det bästa som finns. Detta försatte honom i en djup kris. Skulle han brygga en till kopp redan idag? Det skulle ju rasera hela dagen och även morgondagen med dess kaffeplaner han satt upp så noggrant. Nej, det fick vara nog med kaffe nu, tänkte han. 

Sen tänkte han på kaffe. Den fantastiska smaken. Känslan i munnen när detta varma livselixir når smaklökarna. Varför skulle han avstå från detta? 

Så här gick Jannes tankar en lång lång stund, säkert flera timmar. Till slut tänkte han att vafan, det finns ju ett paket kaffe till i skafferiet, det går ju att brygga upp hela burkens innehåll och börja morgondagen från scratch, med ett helt nytt paket. 

Så fick det bli. Säkert 40 små fantastiska kaffekoppar blev det innan han slutligen föll i en underbart kaffedoftande koma. 

• Haha 4
Dela på andra sajter

34 minuter sedan sa Dark Of Light:

Tjacka snöslunga! Det måste bara vara värt det!?

Kpd?

DE e de värt!

Kaffe alltså!

Snöslunga oxå! Modell starkare! 

Köpte mig en från clasohlson som var ändå okej men svag när det blev tyngre snö. Men ändå sjukt smidigt och lättsamt. Värt! 

Nu bor jag i lägenhet och brorsan har slungan (som han körde sönder pga tung snö 🙈 ).

Dela på andra sajter

12 minuter sedan sa Neosus:

DE e de värt!

Kaffe alltså!

Snöslunga oxå! Modell starkare! 

Köpte mig en från clasohlson som var ändå okej men svag när det blev tyngre snö. Men ändå sjukt smidigt och lättsamt. Värt! 

Nu bor jag i lägenhet och brorsan har slungan (som han körde sönder pga tung snö 🙈 ).

Ja det krävs nog en stark maskin här om det ska vara lönt. Än så länge går det bra men måste nog köpa en om några år när en inte har samma ork. 

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.