Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons
41 minuter sedan sa Fidden:

Morn o kpd! 

"Mjölken" är slut. Får inleda dagen på Willys. 

"På" Willys? Man handlar ju "i". Mycket märkligt. Såvida det inte finns ett parkeringshus ovanpå, då kanske det räknas. Ja, man köper ju en biljett... Oftast. I staden där jag befinner mig ibland incognito och på vars gator jag går som en vanlig man, där var fallet just så. Då kunde man ju verkligen säga att man handlade "på" Willys. Numer har Willys flyttat sin verksamhet till ett område som heter Trädgårdsstaden. Är inte det lite... bögigt? Ja, inte själva flytten men namnet. Byggnaden saknar p-hus ovanpå, så nu kan man ju inte handla "på" Willys längre. I den gamla byggnaden där Willys en gång var finns nu Hemköp. En butik, om möjligt ytterligare ett pinnhål längre ner på ranking skalan. Man får handla "på" Hemköp om man vill. Det gör inte jag.

Ja, det var väl ungefär allt jag hade att säga den här veckan. happy.gif

Dela på andra sajter

Kom igen nu Norge, missa tavlan! Kör fel! Drabbas av nageltrång! Genomgå en akut äktenskapskris! Växla in kung Harald! 

Redigerat av Fidden
Viss kunskapsglapp gällande Norges kungahus
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.