-k9- Postat 28 december 2021 Postat 28 december 2021 Vill inte vara med idag. Synd att man inte kan skippa en dag. Eller bara vakna i felsäkert läge. 🤔
-k9- Postat 28 december 2021 Postat 28 december 2021 Den nya sidan började visst som den nya dagen. Ska vara på sjukhuset om en timme, men är osäker på om jag orkar gå dit. Fast jag måste, men det börjar bli ont om tid med, så jag måste hinna dit med. Tar 15 minuter att gå dit så jag borde gå om 15 för att vara säker. Kanske bästa att sluta skriva här då... Hopp och hej, från lilla mig.
Naymari Postat 28 december 2021 Postat 28 december 2021 1 hour ago, Fidden said: Pizza i pappkartong? 1 hour ago, Fidden said: Pensionär i presentpapper? 1 hour ago, Fidden said: Pirog i polotröja? 1 hour ago, Fidden said: Purjolök i pajen? 1 hour ago, Fidden said: Polis i propellerplan? 1 hour ago, Fidden said: Puckad innanför pannbenet? 1 hour ago, Fidden said: Präst i pojke? 1 hour ago, Fidden said: Pilsner i plastmugg? 1 hour ago, Fidden said: Penis i prutten? 1 hour ago, Fidden said: Permobilrejs i porslinsbutiken? Ja
Neosus Postat 28 december 2021 Postat 28 december 2021 Nä inte här i allafullafall! Här blir det feskpinnar!
-k9- Postat 28 december 2021 Postat 28 december 2021 9 minuter sedan sa slejnard: Vart ingen bio. Sambon litt förkyld 🥲 Trökigt!
Naymari Postat 29 december 2021 Postat 29 december 2021 Kpd. Ska kolla synen idag och antagligen beställa nya glasögon
slejnard Postat 29 december 2021 Postat 29 december 2021 Ok vabra! Har glasögon när jag kör bil och behöver nog byta snart. Strax dags för kanna numero 2! Var är dol?
Fidden Postat 29 december 2021 Postat 29 december 2021 Väntade länge med att skaffa glasögon. Hjärnan anpassade sig efter det och började använda suddigheten som ett sätt att mäta avstånd. Sen när jag skaffade mig glasögon kändes det som jag var 2 dm lång, eftersom marken inte var suddig längre. Alla tallrikar, stekpannor och kastruller blev dessutom ovala. Det var en intressant upplevelse.
Neosus Postat 29 december 2021 Postat 29 december 2021 Spännnnnande! Man borde skaffa nya ögon förresten! Länge sedan sist! Banne mej!
-k9- Postat 29 december 2021 Postat 29 december 2021 16 timmar sedan sa slejnard: Vad sa doktorn då k9? Vet inte för jag kommer inte ihåg. Fick någon typ av krampanfall i väntrummet och efter det så minns jag inte så mycket. Eller snarare så tror jag inte på det jag minns. För som jag kommer ihåg det så kom en massa vildvittror och skrek mig i örat medans ett godståg eller jumbojet for igenom väntrummet. Sedan så var jag i något undersökningsrum och försökte förklara hur jag mådde och försökte svara på frågor, men läkaren som pratade med mig hade så jobbig röst att jag knappt stod ut med att lyssna på henne. Var ju sjukt groggy efter anfallet, så det var nog boven i dramat. Att alla sjukhus har så jobbigt ljus och så jobbiga ventilationer gör ju inte saken bättre heller. Antar att det var ventilationen jag tyckte lät som godståg/jumbojet precis under/efter anfallet med. Tyckte hon gav mig en lista på ett trettiotal olika läkemedel jag skulle få på recept med. Visade sig vara ett då min mage tydligen påminde mera om en uppblåst ballong, än om en småfet gubbmage. Fick läsa jornalen på 1177 för att få någon klarhet alls i vad som hände igår. Hon ringde mig i morse, men jag sov så hon skulle ringa igen idag.
-k9- Postat 29 december 2021 Postat 29 december 2021 4 timmar sedan sa Naymari: Kpd. Ska kolla synen idag och antagligen beställa nya glasögon Har själv ett störigt synfel. För egentligen är jag betydligt snyggare, än jag ser ut att vara. 😏 1
-k9- Postat 29 december 2021 Postat 29 december 2021 Så skulle behöva en snabbkurs i hur man pratar med läkare också. Särskilt dessa två meningar vore bra om jag kunde göra mig förstådd på. -Jag har varit hos neurolog Eriksson på Falu Lasarett och han sa att han varken kan bekräfta att jag har epilepsi eller avfärda möjligheten att jag faktiskt kan ha det. Baserat på de resultat han fick under undersökningen. Hur skulle ni formulera er för att vara mera begripliga än så? Har försökt med det kortare. -Neurolog Eriksson på Falu Lasarett sa att han inte kunde avfärda att jag kan ha epilepsi men han kunde heller inte styrka att jag faktiskt har det heller. Men även detta är en fras som läkare inte förstår. De minns bara den delen om att han inte kunde ställa diagnosen epilepsi vid just det undersökningstillfället. Det faktum att han säger att jag kan ha det ändå, det är information som ingen läkare (av ett 20 tal) som jag påpekat det för, har tyckt vara värt att lägga på minnet.
-k9- Postat 29 december 2021 Postat 29 december 2021 NEEEJ! Hatar SVTs öppna arkiv ibland, man vet aldrig vad man snöar in på där. Värre än Youtube ibland. Nu fastnade jag i "Bagen" https://www.svtplay.se/video/28744510/bagen/bagen-sasong-1-avsnitt-3?position=95&id=jnA7nQe
-k9- Postat 29 december 2021 Postat 29 december 2021 Och nu sitter jag och nynnar "osta den där" en låt som heter "She's the one" men det låter som att kören sjunger "cheese that one" eller "cheese you won" mellan varven.
Neosus Postat 29 december 2021 Postat 29 december 2021 10 minuter sedan sa -k9-: Så skulle behöva en snabbkurs i hur man pratar med läkare också. Särskilt dessa två meningar vore bra om jag kunde göra mig förstådd på. -Jag har varit hos neurolog Eriksson på Falu Lasarett och han sa att han varken kan bekräfta att jag har epilepsi eller avfärda möjligheten att jag faktiskt kan ha det. Baserat på de resultat han fick under undersökningen. Hur skulle ni formulera er för att vara mera begripliga än så? Har försökt med det kortare. -Neurolog Eriksson på Falu Lasarett sa att han inte kunde avfärda att jag kan ha epilepsi men han kunde heller inte styrka att jag faktiskt har det heller. Men även detta är en fras som läkare inte förstår. De minns bara den delen om att han inte kunde ställa diagnosen epilepsi vid just det undersökningstillfället. Det faktum att han säger att jag kan ha det ändå, det är information som ingen läkare (av ett 20 tal) som jag påpekat det för, har tyckt vara värt att lägga på minnet. Jag tolkar det som att det finns en möjlighet att du faktiskt har epilepsi men jag kan heller inte styrka att så är fallet... Har du fått nån ny tid för undersökning eller har dom lämnat dig till kråkorna?
Recommended Posts