Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
3 minuter sedan sa Fidden:

Alltså, seriöst. Vem tar ett snack med försvaret om deras förkortningar?

Äh de har ju korta smidiga förkortningar. 😉

MF/UHKOMP STRILSÄK LOMOS skulle ta jätte mycket längre tid att säga/skriva när man har bråttom i försvaret om man inte använde kronliga förkortingar ändå. 

MarkFörband UnderHållningsKOMPaniet STRIdsLedningsSÄKerhetstsstyrkan (inom) Luft Och MarkObeservationsSystemet skulle man ju vara tvungen att använda annars för att tala om en viss typ av specialstyrkors  soldater. 

Postat

Nej inte nu längre. Har blivit friställd därifrån. Och skulle betraktas som ett kronvrak om jag sökte tillbaks dit. 😆

Postat

Tjeckien-Kanada matchen på SVT-play var ganska intressant att se på i repris ändå. I alla fall första perioden. 

Postat
5 minuter sedan sa Fidden:

Stoppade dom mitt i?

Eller var det bara ditt i som stoppades? 🤔🤔

Postat

Men en onödig förkortning inom Flottan är ju fartyget Älvsborg som förkortas bara genom att ta bort o:et. Älvsbrg känns ju svårare att säga en Älvsborg. Kan jag tycka. 

Postat

Coot att Tejeckien inte var helt ofarliga för Kanada i JVM under matchens första period. Har inte sett längre än första än. Mycket intressant med domarbeslut och målkamera granskningar. 

Postat
54 minuter sedan sa -k9-:

Eller var det bara ditt i som stoppades? 🤔🤔

Fredrk, när man behöver kommunicera snabbt.

• Haha 1
Postat
9 minuter sedan sa slejnard:

Jag kan låna ut Skodan så kommer du inte undan!? Fast nu är den iofs lagad ☺️

Just det, det var den du lagade med ett automatvapen. Tur att inte tandläkaren körde på samma metodik.

Postat

Nähepp, de byter bara ut queen mot king etc.

Blir nog till att åka dit och gå på nåt idrottsarrangemang när drottningen dött, bara för att höra en folksamling sjunga god save the quing

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.