Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
7 minuter sedan sa Fidden:

Imponerande ändå att han får vara med i Junior-VM. Han är väl född på 70-talet.

Han har väl kanske "gått i barndom" som man sa förr om folk som blev gamla och gaggiga. 

Annons
Postat

Sådär ja. Ett mål i öppen kasse, så nu borde det bli 6-3 som slutresultat. 

Postat
6 timmar sedan sa -k9-:

Nu får man gå och lägga sig va? 

Oj, förlåt. Ja det är ok. Gå och lägg dig nu. 😬

Postat

Kan det vara infernaliskt kallt? Jo det kan det. Då kyler de djupaste sjöarna ner eldarna och gör förbränningen ofullständig där nere. Då ryker det extra mycket. Vid dessa tillfället ryker det från Vättern. 

Idag ryker det från Vättern.

Två gånger till, så ska den kunna frysa till is sägs det.

Postat (redigerat)

Oj vad sjukt! Bokstavligen.. 

Har varit sjuk rätt så länge, och har en massa symptom som är vitt skilda. När jag sökt för det som varit mest akut så har jag bara fått ta upp just det mest akuta. Fick veta att min syster har Sjögrens Symptom och att min bror gör en utredning för det sanna nu. Läste på om Sjögrens och inser att alla symptom jag har tyder på just Sjögrens. 

Pratade med en som är kunnig i denna sjukdom och hon sa att jag måste tala om för läkaren på VC att jag misstänker Sjögrens och att vi har det i släkten, för då är det EN sjukdom jag söker för, och inte flera. 

Idiotiskt system om fler som har samma eller andra typer av sjukdomar som har fler än ett symptom, ändå bara får söka för det symptom som för tillfället är mest akut. Är det Sjögrens jag har så har det lett till att jag dessutom fått dra ut några tänder som en del av sjukdomens symptom kan leda till. 

Vet inte om jag ska skratta eller gråta just nu. 

Redigerat av -k9-
Postat (redigerat)

Slutade med att jag kallade den i tidsbokningen för en massa otrevligheter som jävla idiot, könsord som betyder sumpmark, men jag fick en tid ändå.

Försökte spela gitarr förut, men jag mins inte riktigt hur man gör. Försökte spela dataspel men hade inte reflexer nog för det. Försökte kolla på en film men fattade ingen handling. Försökte tala om det för henne i tidsbokningen, och att jag misstänkte att jag kan ha just Sjögrens men att jag även har akutare problem just nu. Då sa hon att jag skulle bli uppsatt på en vänte lista. Det lät bra tyckte jag, men jag ville ju ha en akut tid med.

Då frågade hon varför jag ville ha en akut tid. Svarade att jag kan söka för att jag inte kan äta eller dricka något annat än vatten utan att få stora problem med magen och så. Men att jag även är just trött, förvirrar och lättirriterad. Då talade hon om för mig att man bara har 20 minuter hos läkaren så de kan inte ta upp alla symptomen jag beskrev, och att hon skulle ringa mig för att boka en tid i morgon istället. Då blev jag irriterad och sa att jag vill ha en tid tills imorgon så att jag vet att jag har en, annars är jag ju orolig att de skulle boka en tid tills i övermorgon om jag bokar den i morgon. Då ville hon veta (igen) vad jag ville söka för så jag sa "magbesvären för hlevete, ge mig en tid bara". Då blev svaret att hon försöker ge mig en tid men att jag "bara pratar vidare hela tiden" men jag tycker ju att jag bara försökte svara på hennes frågor, vilket jag påtalade för henne. Då suckade hon och smackade missbelåtet och sa att hon ringer upp mig i morgon istället. Halvskrek åt henne att bara ge mig en tid till i morgon så kommer jag då. Hon sa att hon försökte ju göra det, "så jag sa bra din jävla idiot tala om för mig när jag ska vara där då."

Visst tyckte hon, vill du anteckna den?
-Ge mig tiden bara... 
-Klockan 14 i morgon då. 
-Tack! 
-Det var väl inte så svårt, har du antecknat den, frågade hon spydigt (upplevde jag det som).
-Jag kommer klockan 14 din jävla F*TTA! Skrek jag och fimpade samtalet. 

Moget va? ☹️

Tror att jag ska undvika sociala sammanhang helt resten av dagen. 😆

Redigerat av -k9-
Postat

Å ena sidan känner jag att du behöver kolla på mer hockey, för att liksom komma ur en dålig tankesnurra.

Å andra sidan tänker jag att sömn, det vore nog också riktigt bra.

Postat (redigerat)

Du får skriva precis vad du vill här, k9! Det vet du.. Bra att du sätter ned foten. Det måste man göra så att det händer något.

Redigerat av Neosus
Postat
2 minuter sedan sa Fidden:

Å ena sidan känner jag att du behöver kolla på mer hockey, för att liksom komma ur en dålig tankesnurra.

Å andra sidan tänker jag att sömn, det vore nog också riktigt bra.

Sover 12 till 16h per dygn just nu. Skulle det inte varit för hundarna så skulle jag nog inte komma upp ur sägen och ut i friskluften alls, just nu.  Tänkte att det myckna sovandet kunde vara en del av boven i dramat, så jag försökte träna lite. Men då fick jag bara ont i tänderna i stället. 

Postat

Tänkte försöka äta lite och sedan somna ett tag för att försöka orka kolla på JVM en sväng ikväll. Såg att vissa matcher går att se i repris på SVT-play med. 

Postat

Hoppas du får prata med en läkare som tar dina problem på högsta allvar och som lyckas pussla ihop bitarna till en korrekt diagnos. OCH att det går behandla på ett drägligt vis såklart.

Men det är som du säger. Läkarna förväntar sig nästan att man ska ha med sig facit nu för tiden.

Postat

Snackade med en kompis som är HKP-Polis och han var inte helt nöjd med att hans rotel har någon form av avtal med privatläkare som gör att de måste vända sig till just det företaget när det handlar om flygläkare. Men att samma företag har två flygläkare som jobbar tisdag till torsdag bara. Det låter ju helt sjukt att en myndighet alls sluter såna avtal. Men det är klart, jobbar läkarna mindre så blir det ju lägre kostnader med. Men det är ju sjukt om en HK inte kan lyfta bara för att man ska spara pengar även på vården för helikopterpiloter. 

Postat

Hkp

Helikopter kopter polis? (Nä, då blir ju hkp-polis helikopter kopter polis polis)

Helikopterande konstapel-patrull?

Hästkraftspropeller?

Hett kaffe pådet?

Postat

Så han är helikopter-pilot-polis. Så han skulle ju vara HKPP om den förkortningen fanns. 

Men HK och HKP är det vi använde även inom STRILSÄK när det kom till helikoptrar och deras piloter.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.