Fidden Postat 24 december 2021 Postat 24 december 2021 7 minuter sedan sa Neosus: Hur lång vart du? Längsth.
Fidden Postat 24 december 2021 Postat 24 december 2021 Varför måste jag vara så kort när lutfisk är långa? 1
Dark Of Light Postat 24 december 2021 Postat 24 december 2021 38 minuter sedan sa slejnard: Sa jag att jag fångade en långa i Norge? Var det samma dag som du gjorde dina Frank Andersson/Slash sightings?
Fidden Postat 24 december 2021 Postat 24 december 2021 Kallar ni på kolle? 8 minuter sedan sa Dark Of Light: Var det samma dag som du gjorde dina Frank Andersson/Slash sightings? Är dom också långa?
Fidden Postat 24 december 2021 Postat 24 december 2021 Jag kallar inte på kolle Skulle dock vilja ha en värmefläkt för att komplettera brasfilmen jag drog igång
slejnard Postat 24 december 2021 Postat 24 december 2021 3 timmar sedan sa Fidden: Tog du kort på långan? Nix. Koljade och hade inga.
slejnard Postat 24 december 2021 Postat 24 december 2021 3 timmar sedan sa Dark Of Light: Var det samma dag som du gjorde dina Frank Andersson/Slash sightings? Nej det var ju i Burträsk.
Dark Of Light Postat 24 december 2021 Postat 24 december 2021 3 timmar sedan sa Fidden: ... för att komplettera brasfilmen jag drog igång Apropå det, jag har sett nu en nuppande kung i fyra avsnitt, En Kunglig Affär på SVT Play. Välgjort med klara Vår Tid Är Nu vibbar, beskrivandes ett Sverige från förr. Bra skådespel och snyggt filmat. Har allt läst in mig i Haijbyaffären i stora drag men man blir inte klokare för det. Vad TV serien anbelangar så är ju detta svårt att ta den allvar då det mesta är spekulationer och drama gjort just för TV formatet. Vem vet vad som sades vid specifika tillfällen eller vad som gjordes. Vad som är sant eller inte i hela spektaklet låter sig inte analyseras så lätt. Spår är raderade och den officiella sanningen är flertungad. Det hela avgörs beroende vad man väljer att tro på. Kvar blir en såpa med skandalen som sådan som främsta eftermäle. 2/5 armbandsur.
slejnard Postat 24 december 2021 Postat 24 december 2021 Såg lite av ett avsnitt igår när det var Dan före Dan …
Dark Of Light Postat 24 december 2021 Postat 24 december 2021 Doppare Dan får ju en helt annan mening efter den där serien.
slejnard Postat 25 december 2021 Postat 25 december 2021 God fortsättning! Ser IO- sci-fi drama på Netflix. Segt men kanske tar sig? Soffan är ändå rätt skön 😊☕️
Dark Of Light Postat 25 december 2021 Postat 25 december 2021 (redigerat) Apropå Den Kungliga Affären... Ja, visst är det bra gjort. Vad jag menar är... med vilka slags ögon ska man se det där? De faktiska? Typ, ja, så här hände det, detta är de exakta händelseförloppen. Så här hände det. Den spekulativa, smått romantiska? Typ, ja det hela kanske hände som det beskrivs här. Eller inte. Se det bara som ren underhållning på de inblandades bekostnad. Samma som hände med Engström i Den Osannolika Mördaren. Hur vi vet (serie/film skaparna) vad som hände men som vi skildrar, vet vi inte. Hur ska vi veta vad som faktiskt sades eller gjordes vi de enskilda tillfällena? Hur man än vänder och vrider på det så finns det kvar släktingar och bekantskaps krets till de inblandade och vad tycker dem om detta? Vad tycker Kalle-Gurra om att hans släkting porträtteras såhär? Tror att de flesta som ser sådana här verk tror stenhårt på att så här var det (det är ju ändå på TV och TV ljuger inte.... inte i Sverige) och det är ju synd att historie undervisningen sker genom påhittade synvinklar. Nu behäftades Den Osannolike med en brasklapp att detta är ren fiktion men ändå. Det hela tenderar att bli en verklighet då det är så välgjort. Men visst är det spännande och kittlande. Kanske gick det till såhär. Redigerat 25 december 2021 av Dark Of Light
slejnard Postat 25 december 2021 Postat 25 december 2021 Ja välgjort men man får ta det med en nypa salt. Bra skådisar å.
slejnard Postat 25 december 2021 Postat 25 december 2021 Nix, hemma! Mätt idag å. Lite längre faktiskt
-k9- Postat 25 december 2021 Postat 25 december 2021 God jul på er. Snart drar den igång på riktigt. 😉
slejnard Postat 25 december 2021 Postat 25 december 2021 Ska man göra sig en senjuldagskaffe är frågan 🤔
Recommended Posts