Dark Of Light Postat 19 december 2021 Postat 19 december 2021 Jag har retirerat. Dragit mig tillbaka. Pensionerat mig. Lämnat fältet öppet för andra med fabläss för PTs.
Dark Of Light Postat 19 december 2021 Postat 19 december 2021 1 timme sedan sa Fidden: Nej nej, slej pratar om en timmerflottare som flöt runt på ett parti 5-litersburkar med falu rödfärg. Gick inte så bra, allt sjönk. Norrlands värsta färgekatastrof. Hela älven var rödfärgad. Folk samlades i drivor för att bevittna händelsen. Pressen var där och fotograferna drömde om att färgfilmen hade varit uppfunnen då det hela inte gjorde sig så bra i svart/vitt. Det hela påminde om landstigningen vid Normandie. Vart timmerflottaren tog vägen förtäljer inte historien. En del nätter sägs hans kvavfyllda dödsskrik höras vid älven. Så hemskt. Långt senare kunde man hitta tomma 5 liters färghinkar som vågorna spolat i land. En finns bevarad i Nuppaluohta stadsmuseum. Stoppar man huvudet i den kan man höra hur den låter inuti. 1
Dark Of Light Postat 20 december 2021 Postat 20 december 2021 (redigerat) 9 timmar sedan sa slejnard: Ja ni ÄR roliga! 😃 Morn å KPD Vete faen men den där Jonas Karlssonska julberättelsen är rolig. Kenneth, en hjälte. Micket rålig! Redigerat 20 december 2021 av Dark Of Light
slejnard Postat 20 december 2021 Postat 20 december 2021 Mätt! Vart pommes å renkött å grönpepparsås. Två arbetsdagar kvar å sen ledig tom 3/1 förutom en liten spelning på självaste julafton 😊
Fidden Postat 20 december 2021 Postat 20 december 2021 47 minuter sedan sa slejnard: Mätt! Vart pommes å renkött å grönpepparsås. Kul! Själv är jag 179 cm.
Dark Of Light Postat 20 december 2021 Postat 20 december 2021 De här nya EU måttenheterna... jag vet inte...
Fidden Postat 20 december 2021 Postat 20 december 2021 6 minuter sedan sa Dark Of Light: De här nya EU måttenheterna... jag vet inte... Franska gastronomerna slår tillbaka efter revolutionen. Eller star wars 7 som den också kallas.
slejnard Postat 20 december 2021 Postat 20 december 2021 De e de dom gör! Slår tillbaka. Imperiet! På tal om imperiet, har ni hört Thåströms nya? Bra va!? Gillar den han sjunger med titio. Sjung till tio.
slejnard Postat 21 december 2021 Postat 21 december 2021 1 timme sedan sa Naymari: ☕ De DÄR är gott! Ska också prova ☺️
Fidden Postat 21 december 2021 Postat 21 december 2021 En visdomstand strular lite och gör att bettet känns helt kaiko. Kanske dags att gå till tandläkaren. Första gången sedan 2015 eller nåt sånt.
Neosus Postat 21 december 2021 Postat 21 december 2021 Usch då! Du är en vis man, Fidden, men ibland behöver visdomen dras ut...
Dark Of Light Postat 21 december 2021 Postat 21 december 2021 Det blir en extra mysig jul nu när Rakhmat Akilov fått sig en ventil i Expressen. Snart blir det väl namninsamling för frigivning. Vad i helvete ska han komma till tals för när inte offren kan det..? Det är en bra sneknullad värld vi lever i. Kpd?
Dark Of Light Postat 21 december 2021 Postat 21 december 2021 35 minuter sedan sa Neosus: Eller hur? Man gör ju inget annat! Ṗ̸̛̖́̂́̒̄̂͑̊͛́R̷̭͓̻̙͎̟̬͔̦͛̽͌͊̑Ę̷̨̡̰̙̼̪͍̹͓͓͈̤̉̀̑̽̅̔͐̓̎́́̕͜Ç̷̻̩̞͇̺̺̺͇͈̲͙͔̓́̄͊͜͜Į̵̬͈͙̏͗͋͂̃̂͆̅̋̾̈̅͝Ì̸̧̼̻̺͈̥̹͔͉͍͔̾̑̑̍̒̓̊̐̐͑͜͝͝Į̶̡̛͎͇͎̫̞̱̈̒͊̓̔́̓̐S̸̝͚̙͂͆̀̎̂!̸̢̰͕̮̳͎̜̬͔͇̇͗̏̚̕͜ͅ!̴͖̫͈̟̟͂̀̀͌̓̄̎́̋̕͜͜͜͝͠!̸̢̗̩̹̥̹̗͚͈̣̪͆͌͊̑́́
Neosus Postat 21 december 2021 Postat 21 december 2021 3 minuter sedan sa Dark Of Light: Det blir en extra mysig jul nu när Rakhmat Akilov fått sig en ventil i Expressen. Snart blir det väl namninsamling för frigivning. Vad i helvete ska han komma till tals för när inte offren kan det..? Det är en bra sneknullad värld vi lever i. Kpd? Och hur svensk media romantiserar kriminalitet gång på gång på gång. Man blir förbannad! På riktigt!
Recommended Posts