slejnard Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 11 minuter sedan sa Neosus: Vad känner ni? Berätta... Känner att din hammond lyfte låten ytterligare en dimension! 😄 1
slejnard Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 Yeah vart bra till slut! 😃 Ska låta dol höra via pm också
Dark Of Light Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 Jodåförfaen. Bra skit! Känns dock som om ref. blir lite svagare än versen. Öka nivåer? Eller dra ner verserna pyttelite. Tycker dock fortfarande att verserna kunde vara lite skitigare. Lite som megafon sången till introt till den här: Kanske skulle du lägga på lite wacka-wacka funk gitarr i introt och refrängerna för ett härligt 70-tals sväng gung? Tycker dock att låten är bra även i detta skick. Bara lite "krydda på pizzan"... tänkte jag. 1
slejnard Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 Bara ge sig på de två återstående då. Imorgon kanske.. mycket återstår på dom!
slejnard Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 1 minut sedan sa Dark Of Light: Jodåförfaen. Bra skit! Känns dock som om ref. blir lite svagare än versen. Öka nivåer? Eller dra ner verserna pyttelite. Tycker dock fortfarande att verserna kunde vara lite skitigare. Lite som megafon sången till introt till den här: Kanske skulle du lägga på lite wacka-wacka funk gitarr i introt och refrängerna för ett härligt 70-tals sväng gung? Tycker dock att låten är bra även i detta skick. Bara lite "krydda på pizzan"... tänkte jag. Ja jag får låta den vila lite.. har som sagt ingen brådska 😊
Dark Of Light Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 Wacka-wacka... Är det ett vedertaget fackuttryck? Wacka-wacka med flanger. Det är vad du behöver!
Neosus Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 Tror jag har lyssnat på låten nu i ca 3000 gånger 😂 Du är bra på att snickra låtar, Slej! 1
slejnard Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 16 minuter sedan sa Neosus: Tror jag har lyssnat på låten nu i ca 3000 gånger 😂 Du är bra på att snickra låtar, Slej! Kul å höra! Banne mig 😊😊 Lyssnar också frenetiskt... funderar på om man skulle dubba upp refrängen med ett spår och mixa det samma lika som verserna. Vad tror ni om det? Och megafonen där också då kanske..
slejnard Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 Svårt sen å få låtarna att låta liknande ljudmässigt. Har ni nå bra knep för detta?
Dark Of Light Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 1 timme sedan sa slejnard: Kul å höra! Banne mig 😊😊 Lyssnar också frenetiskt... funderar på om man skulle dubba upp refrängen med ett spår och mixa det samma lika som verserna. Vad tror ni om det? Och megafonen där också då kanske.. Tanken med megafonen är just att skilja vers (med) och ref.(utan) åt. För mycket megafon blir mega mycket och då hänger det inte ihop. 4 minuter sedan sa slejnard: Blir då KPD imorn! Fanatastiskt!!
Dark Of Light Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 22 minuter sedan sa slejnard: Svårt sen å få låtarna att låta liknande ljudmässigt. Har ni nå bra knep för detta? Använd samma sångare. 1
Neosus Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 (redigerat) 31 minuter sedan sa slejnard: Svårt sen å få låtarna att låta liknande ljudmässigt. Har ni nå bra knep för detta? Bra fråga som jag inte har något svar på direkt. Grejen är väl den att man mixar med sina egna öron ändå och man sättar lite sina egna käppar i hjulet. Man kan få 3 miljoner olika mixtips ifrån alla "experter" men det kommer ändå inte riktigt hjälpa dig och slutligen blir det ändå ens egna gränser som sätter käpparna i hjulet, det är så jag känner det. Öronen är det viktigaste verktyget och som med allt annat så tränas även öronen ju mer man håller på. Det är alltså min reflektion över det hela.. Redigerat 26 januari 2021 av Neosus
slejnard Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 10 minuter sedan sa Dark Of Light: Tanken med megafonen är just att skilja vers (med) och ref.(utan) åt. För mycket megafon blir mega mycket och då hänger det inte ihop. Fanatastiskt!! Ja just ja okej 👍.. har ändå en idé 💡
slejnard Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 9 minuter sedan sa Neosus: Bra fråga som jag inte har något svar på direkt. Grejen är väl den att man mixar med sina egna öron ändå och man sättar lite sina egna käppar i hjulet. Man kan få 3 miljoner olika mixtips ifrån alla "experter" men det kommer ändå inte riktigt hjälpa dig och slutligen blir det ändå ens egna gränser som sätter käpparna i hjulet, det är så jag känner det. Öronen är det viktigaste verktyget och som med allt annat så tränas även öronen ju mer man håller på. Det är alltså min reflektion över det hela.. Mycket klokt inlägg. Ska göra mitt bästa!
slejnard Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 8 minuter sedan sa Neosus: Frågor på det? 👀 Ja jag har en fråga. Ska DU inmundiga KPD imorn?
Neosus Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 Just nu sa slejnard: Ja jag har en fråga. Ska DU inmundiga KPD imorn? Svar: Ja! 1
slejnard Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 12 minuter sedan sa Dark Of Light: Använd samma sångare. Bra där 😅
Neosus Postat 26 januari 2021 Postat 26 januari 2021 ...svaret är alltså: Flaxa med öronen! 🙈 Gunatt!
Recommended Posts