Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jodåförfaen. Bra skit! Känns dock som om ref. blir lite svagare än versen. Öka nivåer? Eller dra ner verserna pyttelite. Tycker dock fortfarande att verserna kunde vara lite skitigare. 

Lite som megafon sången till introt till den här:

Kanske skulle du lägga på lite wacka-wacka funk gitarr i introt och refrängerna för ett härligt 70-tals sväng gung? Tycker dock att låten är bra även i detta skick. Bara lite "krydda på pizzan"... tänkte jag.

• Gilla 1
Postat
1 minut sedan sa Dark Of Light:

Jodåförfaen. Bra skit! Känns dock som om ref. blir lite svagare än versen. Öka nivåer? Eller dra ner verserna pyttelite. Tycker dock fortfarande att verserna kunde vara lite skitigare. 

Lite som megafon sången till introt till den här:

Kanske skulle du lägga på lite wacka-wacka funk gitarr i introt och refrängerna för ett härligt 70-tals sväng gung? Tycker dock att låten är bra även i detta skick. Bara lite "krydda på pizzan"... tänkte jag.

Ja jag får låta den vila lite.. har som sagt ingen brådska 😊

Postat
16 minuter sedan sa Neosus:

Tror jag har lyssnat på låten nu i ca 3000 gånger 😂

Du är bra på att snickra låtar, Slej! 

Kul å höra! Banne mig 😊😊 Lyssnar också frenetiskt... funderar på om man skulle dubba upp refrängen med ett spår och mixa det samma lika som verserna. Vad tror ni om det? Och megafonen där också då kanske.. 

Postat
1 timme sedan sa slejnard:

Kul å höra! Banne mig 😊😊 Lyssnar också frenetiskt... funderar på om man skulle dubba upp refrängen med ett spår och mixa det samma lika som verserna. Vad tror ni om det? Och megafonen där också då kanske.. 

Tanken med megafonen är just att skilja vers (med) och ref.(utan) åt. För mycket megafon blir mega mycket och då hänger det inte ihop.

4 minuter sedan sa slejnard:

Blir då KPD imorn! 

Fanatastiskt!!

Postat
22 minuter sedan sa slejnard:

Svårt sen å få låtarna att låta liknande ljudmässigt. Har ni nå bra knep för detta? 

Använd samma sångare. laugh.gif

• Haha 1
Postat (redigerat)
31 minuter sedan sa slejnard:

Svårt sen å få låtarna att låta liknande ljudmässigt. Har ni nå bra knep för detta? 

Bra fråga som jag inte har något svar på direkt. Grejen är väl den att man mixar med sina egna öron ändå och man sättar lite sina egna käppar i hjulet. Man kan få 3 miljoner olika mixtips ifrån alla "experter" men det kommer ändå inte riktigt hjälpa dig och slutligen blir det ändå ens egna gränser som sätter käpparna i hjulet, det är så jag känner det.  

Öronen är det viktigaste verktyget och som med allt annat så tränas även öronen ju mer man håller på.

Det är alltså min reflektion över det hela.. 

Redigerat av Neosus
Postat
9 minuter sedan sa Neosus:

Bra fråga som jag inte har något svar på direkt. Grejen är väl den att man mixar med sina egna öron ändå och man sättar lite sina egna käppar i hjulet. Man kan få 3 miljoner olika mixtips ifrån alla "experter" men det kommer ändå inte riktigt hjälpa dig och slutligen blir det ändå ens egna gränser som sätter käpparna i hjulet, det är så jag känner det.  

Öronen är det viktigaste verktyget och som med allt annat så tränas även öronen ju mer man håller på.

Det är alltså min reflektion över det hela.. 

Mycket klokt inlägg. Ska göra mitt bästa! 

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.