Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
2 minuter sedan sa slejnard:

Så här låter det nu...helt ny låt för era öron. Hur funkar arr och mix? Förslag på ändringar?
Heartful People

https://www.dropbox.com/s/ghgpkj3zg1s6wvl/Janne - Heartful People v 1.wav?dl=0

Skitigare gitarr i början, riffet efter AOUH (som btw låter lite tunn) alltså! Gärna wah-wah och en något mer "Hammond med Lesliekabinett orgel ljud". Vers sången också lite skitigare, genom megafon och aningen längre bort i ljudbilden (lägre) tycker jag.

Ta i ordentligt i skriket vid 0.36, POWERRRRRRR. Vid 0.45 (ref.) låter vi sången vara som den är, utan effekter. Alltså, skitiga verser, rena refränger liksom.

Vid 1.05 vill jag ha den skitiga gitarren in igen. Här har vi också lite bättre attityd i AOUH än i början! Ditt "oh yeah" där strax efter får du jobba på mer. Mer kraft, ta i så skjortan går sönder. Man vill ju gärna ha bilder på det också.

Fortsätt så låten igenom. Jah... Det här är ju vad jag tycker dåråh.

En bra låt där mannen! 👍

Postat
7 minuter sedan sa Dark Of Light:

Skitigare gitarr i början, riffet efter AOUH (som btw låter lite tunn) alltså! Gärna wah-wah och en något mer "Hammond med Lesliekabinett orgel ljud". Vers sången också lite skitigare, genom megafon och aningen längre bort i ljudbilden (lägre) tycker jag.

Ta i ordentligt i skriket vid 0.36, POWERRRRRRR. Vid 0.45 (ref.) låter vi sången vara som den är, utan effekter. Alltså, skitiga verser, rena refränger liksom.

Vid 1.05 vill jag ha den skitiga gitarren in igen. Här har vi också lite bättre attityd i AOUH än i början! Ditt "oh yeah" där strax efter får du jobba på mer. Mer kraft, ta i så skjortan går sönder. Man vill ju gärna ha bilder på det också.

Fortsätt så låten igenom. Jah... Det här är ju vad jag tycker dåråh.

En bra låt där mannen! 👍

Tack! Oerhört värdefull feedback då man snöar fast lite. Ska ta varenda ett av ditt tips och omsätta 👍😊

Postat (redigerat)

Skicka över låten till mig och vilket bpm den går i så provar jag gärna att joxa.

Redigerat av Neosus
  • Gilla 1
Postat (redigerat)

Nu har jag joxat dit en orgel! 

(Den finns i en messenger nära dig, Slej!) 

Redigerat av Neosus
stavfel
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.