Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
6 timmar sedan sa Jon Rinneby:

Tack k9 för värmande ord och fin analys. Gällande "köpa lite till" så kan jag lugna dig med att berätta att jag faktiskt sjunger "Kämpa lite till" 🙂 Måste vara skånskan som ställer till det!

Mvh Jon

Ok men det förklarar ju varför även rösten lät så bekant. Det är ju mina egna vanliga "skall-klanger" jag hör. Haha! 

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan sa Jon Rinneby:

Nu tycker jag vi tar och stoppar ner Jojje Wadenius, Just D, Kjell Höglund och Låtsaspoeten i en stor gryta och ser vad som händer.

 

Coolt. Instämmer i igenkänningsfaktorn.

Lite informationsfilmsmusik i anslagstavlan. Sådär hippt och modernt, om Kerstin, 61, får uttala sig. 😄

Som populärmusik har jag svårt att se det fungera dock, om jag ska vara ärlig. Men det är nog inte heller tanken.

Kom förresten att tänka på den där 93-åriga damen Greta Segerson som rappade "Jolly Bob", som TBruce gjorde en fantastisk remix på. Den remixen hade jag velat höra igen. men den är väl long gone i den digitala kyrkogården.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan sa Fidden:

Coolt. Instämmer i igenkänningsfaktorn.

Lite informationsfilmsmusik i anslagstavlan. Sådär hippt och modernt, om Kerstin, 61, får uttala sig. 😄

Som populärmusik har jag svårt att se det fungera dock, om jag ska vara ärlig. Men det är nog inte heller tanken.

Kom förresten att tänka på den där 93-åriga damen Greta Segerson som rappade "Jolly Bob", som TBruce gjorde en fantastisk remix på. Den remixen hade jag velat höra igen. men den är väl long gone i den digitala kyrkogården.

Haha, nä precis, jag vet inte riktigt vad tanken är. Kanske blir det populärmusik om 50 år? Texten dök upp i huvudet och sen rullade det bara på. Försökte släppa på alla spärrar och bara ha kul (nåväl, inte alla). Tre dagar tog det, från första textad till klar video.

Anslagstavlan ligger mig varmt om hjärtat. Det var den tecknade film man fick som barn.

/J

Redigerat av Jon Rinneby
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Jon Rinneby:

Haha, nä precis, jag vet inte riktigt vad tanken är. Kanske blir det populärmusik om 50 år? Texten dök upp i huvudet och sen rullade det bara på. Försökte släppa på alla spärrar och bara ha kul (nåväl, inte alla). Tre dagar tog det, från första textad till klar video.

Anslagstavlan ligger mig varmt om hjärtat. Det var den tecknade film man fick som barn.

/J

Utgick från att det var musik som humor det var frågan om i den videon. Men på ett snyggt och tilltalande sätt.

Den låten dyker nog snart upp i någon SVT-produktion om de hittar den. Vore i så fall inte den första låten från forat som gör det. Kommer ihåg en tidigare forumsmedlem som man ofta ser får credits på SVT-produktioner där han stått för musiken. 

Redigerat av -k9-
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan sa slejnard:

Vart kör du bussen? vad är nästa hållplats? Bjuds du på KPD under resan?

Mestadels ovanpå väg🍌

En plats utmed färdvägen där man tar ombord/släpper av ev. passagerare.

Nej.

Kpd?

Redigerat av Dark Of Light
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa Dark Of Light:

Mestadels ovanpå väg🍌

En plats utmed färdvägen där man tar ombord/släpper av ev. passagerare.

Nej.

Kpd?

Lovar att du börjar varje körning med orden "Vart är vi på väg?" eller hur? 

 

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...