Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
1 timme sedan sa slejnard:

Tänker det andliga man har inombords.

Jo men det är ju lite olika på hur man ser på det där med andlighet och själen med. 

En del ser ju själen om en del av den heliga anden (eller valfritt religiöst/spirituellt uttryck) , och som man måste vårda genom goda och riktiga handlingar. Då handlar det ofta om att vara olika grader av ond eller god typ, och om ett liv efter döden. 



Andra ser ju själen mera som en förlängning av "jaget" och då menar de vad som får dig att både funka som människa och får dig att må bra. I det fallet så handlar det ju mera om det inre som får dig att känna på ett visst sätt, får dig att handla på ett visst sätt, ger dig en viss personlighet osv. Då handlar det ju mera om vad som styr ens känslor och ens välmående både psykiskt, emotionellt och fysiskt. Då är det ju ett mindre andligt tänkande bakom begreppet själen med. Då handlar det ju mera om det liv man lever här och nu. Vilket ju inte behöver betyda att man har en själ som lever vidare efter ens fysiska kropp har dött. 




 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan sa Neosus:

Vet inte! Kan det vara typ Restore All? 

Googlade lite snabbt och man måste tydligen gå in i Windows och systemmapparna för att rensa bort det helt. Men det orkar jag inte nu. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så hittade jag en "bra sida" där man kunde gå in och få hjälp med sitt Cubase. Bara man angav produktnyckeln. Det låter väl jätte rimligt och säkert att vända sig dit? 🤔😴🤣

 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan sa Dark Of Light:

Vilken spännande teori... Vad tycker du om snö?

Beror på vilken typ av snö. Men då mina hundar älskar all snö så känns även bläh-snö lite mera ok för mig. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan sa -k9-:

Har suttit och strulat med Kukbase hela morgonen. Jösses vad man tappar inspiration av sådant krånglande. 

 

Inget släcker inspiration och kreativitet som tekniskt strul. 

Ja, nu utgick jag ifrån att din Cubase inte fungerade och inte din... ehhh... målpinne. Resultatet blir detsamma i båda fallen dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej min riktningsindikator och kroppsdräneringsrör funkar som den ska. 

Det är just min DAW i form av Kukbase om inte funkar. 

 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan sa Neosus:

Vad är det som strular? Vilken version av Cubase har du? Hur många koppar kaffe har du bälgat i dig hittills? Hur mycket är klockan? Är din dator uppdaterad? Kan en kråka utan ben flyga?

julli-gruble.GIF.b629971e9a3119793f1a1a34b9839d9e.GIF

Tror att jag löste det nu. Gick in mappen Windows appar och raderade Cubase därifrån. Tog sedan en repair från installationsfilen av Cubase 10. Nu verkar det funka igen. 

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan sa slejnard:

Vabra 👍

kpd? Veglunch? Sen grilla karré? Marinerad? I bla vin? 

Regnskurat söderöver, snöblandad dito norröver alltså. Ejnár är inte helt nöjd med sin nya toalett tjänstgöring. Dock är ju akustiken alldeles underbar där. Dock kanske inte för rap, möjligtvis prutt.

Kpd?

 

Kpd, undras?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...