Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
4 timmar sedan sa slejnard:

Såna har jag å! Bra 👍 

Vet, tog det som en kvalitetsstämpel 😄

Framförallt ska det bli skönt att slippa ha mina audio technica m50x PÅ öronen i långa sessioner. Dör av värken som de ger mig efter några timmar. Så sjukt obekväma. Passerar jag en gräns så gör det dessutom sjuhelvetes ont att ta av sig dem! 

Nu ska jag försöka lära mig hur dessa låter och ska låta för att det ska bli bra. Lär väl ta sin tid. Provlyssnar lite bekant musik, låter fullkomligt främmande på något sätt. Som att det tillkommit en dimension i frekvensspektrat på något vis. Kan nog bli bra.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan sa Fidden:

Vet, tog det som en kvalitetsstämpel 😄

Framförallt ska det bli skönt att slippa ha mina audio technica m50x PÅ öronen i långa sessioner. Dör av värken som de ger mig efter några timmar. Så sjukt obekväma. Passerar jag en gräns så gör det dessutom sjuhelvetes ont att ta av sig dem! 

Nu ska jag försöka lära mig hur dessa låter och ska låta för att det ska bli bra. Lär väl ta sin tid. Provlyssnar lite bekant musik, låter fullkomligt främmande på något sätt. Som att det tillkommit en dimension i frekvensspektrat på något vis. Kan nog bli bra.

 

Ja precis. Det är en inlärningströskel men det tror jag det är med allt. Mycket sköna att ha på sig. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan sa slejnard:

Minns ni tvåackordsfestivalen? Så här lät min 😃

två små svarta gitarrer, smeker 6 söta strängar… 

 

https://www.dropbox.com/s/6o6qnns4zt3wpz4/JaMa- Två sma svarta gitarrer.mp3?dl=0

Den minns jag, tycker du lyckades jävligt najs med den, sånt gött gitarrljud. Tror förresten jag deltog i den festivalen. Minns inte hur det gick dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag har alltid funderat över den där texten. Två svarta gitarrer, de borde ju ha 12 strängar? Nä, det kan inte handla om riktiga gitarrer. Detta handlar om två svarta hamnarbetande gitarrer i göteborg som sitter där efter skiftet och har raggat upp ett gäng strängar. Så sitter de där på en bänk och tittar ut mot solnedgången och tar en sup. "Vilken lång hals du har" säger kanske en av strängarna till den ena gitarren. Och på den vägen är det. 

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan sa Fidden:

Den minns jag, tycker du lyckades jävligt najs med den, sånt gött gitarrljud. Tror förresten jag deltog i den festivalen. Minns inte hur det gick dock.

Ja ljudet vart riktigt gött. Tror jag körde cubase sx3 på den tiden och min gamla svarta washburn..Kommer inte ihåg vilken placering. Grattis i efterskott till segern! 🤩 Festivalerna var roligare förr på någe vis 🤔

 

Morn å KPD 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...