Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
9 timmar sedan sa Fidden:

Det var denna idén som höll mig vaken inatt... Tror det finns nog någon gammal inspelning glömd någonstans med en mycket mindre syntpopig variant, men nu kom jag på att det kanske kunde passa.

Passar på att posta om nån har input, detta känns som nåt jag kommer vakna upp och hata skiten ur xD

 

Ja, faktiskt så passar det. Får svåra Depeche vibbar av verserna, vilket är en bra sak.

Jobba vidare på detta!!! Ja, just det ja. Kpd?

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ville prova att ha en mer laid back sång utan den där fattigmans-Gahanrösten jag försökte mig på. Tyvärr var rösten lite trött idag, men det får duga. 

Rensade upp bland körerna också, oktaveringen i reffen skippade jag till förmån för en stämma som följer med lite mer genom hela spåret. Viskningarna återanvände jag på några fler ställen. 

Breaket är lite mer klart också. Nån synt låter ostämd i mina öron. Har kollat med en stäm-app och det verkar vara mina öron som är ostämda. 

Försökte göra sången lite mindre öronskärande genom att bryskt skära bort en massa diskant. Märks inte det minsta i mina hifi-lurar... 

Om jag inte får tillbaks lite mer röst tror jag att detta blir slutversionen. Tänkte det får bli mitt bidrag i KR-festivalen. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

1 timme sedan sa slejnard:

Hittade en låt i byrålådan. Värd att ta upp? Är lite kluven själv men nu när jag lyssnade 4 månader senare så låter det ju ändå inte sååå pjåkigt 🤔 

 

https://www.dropbox.com/s/894z4vbq8ae2crr/Janne- Free your thoughts NEW v1.wav?dl=0

Låter gött, lite basigt bara. Men vadå ta upp? Ska du göra om den? 

Redigerat av Fidden
Skit kvar i editorn
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...