Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

The Meyerowitz Stories (New and Selected). 2017. Netflix.

Gillar man småröriga historier om likaledes småröriga familjer i New York miljö. Ja, då har man hamnat rätt här. Stjärnfyllt med Dustin Hoffman, Ben Stiller, Adam Sandler (i sitt livs roll innan Uncut Gems?) m.fl.

Sådär neurotiska familjeförhållanden har inte gåtts igenom sedan Woody Allens glans dagar. Drama och komedi med mörka stänk av dysfunktionalitet blandas friskt. Man blir aldrig speciellt känslomässigt berörd av det hela men speciellt Hoffmans, Stillers och Sandlers skådespel lyfter det hela till något mycket sevärt.

Dialogen är sylvass, man måste verkligen titta och vara med på resan. Replikerna visslar förbi som bollar i en tennis match. Tragikomedi som bäst. Når kanske inte riktigt ända fram känslomässigt men vilka rollprestationer!

4/5 Höftledsoperationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vart tvungen att ta ut fyra semesterdagar här. Det går då fan inte att jobba när skallen är full av precis allting. Jag kan liksom inte foka alls och då blir jag, enligt mig själv, en stor patientsäkerhetsrisk på hjärt-IVA.

Det lirar liksom inte att vara så här ofokuserad på jobbet😔 Då kan det ske otrevligheter och då dör folk.

Segt som fan men det kändes som ett bra beslut.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan sa CHAE:

Jag vart tvungen att ta ut fyra semesterdagar här. Det går då fan inte att jobba när skallen är full av precis allting. Jag kan liksom inte foka alls och då blir jag, enligt mig själv, en stor patientsäkerhetsrisk på hjärt-IVA.

Det lirar liksom inte att vara så här ofokuserad på jobbet😔 Då kan det ske otrevligheter och då dör folk.

Segt som fan men det kändes som ett bra beslut.

Bra beslut där vapenbroder! En man måste känna till sina begränsningar, som Clintan en gång sade. Vi är inga maskiner, trots att vi gärna föreställer oss detta. Luther sitter där på den ena axeln och manar till stordåd, latmasken på den andra. Riktigt så enkelt är det inte. Det är inte svart och vitt utan en massa gråzoner. Underskatta inte återhämtning, du har haft det tillräckligt tufft redan innan de senaste dystra nyheterna. Du kommer att komma ut på andra sidan som en mer balanserad man. Talar av erfarenhet här.

 

Segt? Du kan ju äntligen sortera DIA bilderna i rätt ordning.

Kpd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...