Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Hej på er, mina vänner!

Jag kommer dessvärre att längstah (ännu mer) sporadiskt fr o m nu; min käre bror har nyligen fått diagnosen prostatacancer med skelettmetastaser (primärt till kn och ben). Prognosen är (så klart) dyster men de bra nyheterna är att han påbörjat en hormonbehandling samt är relativt pigg och glad. Det är huvudsaken.

Han är sjukskriven augusti ut och sedan får vi se huruvida han kan fortsätta jobba 50-75%
Att han överhuvudtaget upptäckte det var att han haft ont i ett knä några månader och till slut sökte. Jävla flax för vem tänker metastaserande prostatacancer när man ”bara” har ont i ett knä? Nobody I tell you! That’s who. 
Vi kommer således att pendla till barndomsbyn med jämna mellanrum och finnas där för både honom och hans familj. Hence; mindre längstah-tid.

Nå, nu vet ni.

Take care (och ta ett PSA-prov, m’kay)

Andreas/CHAE

  • Ledsen 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja... livet är bra bedrövligt ibland.

Mötte en busskollega som fått sin dom. Cancer i bukspottkörteln. Han har funnit gud, får sin tröst därigenom. Men läget är för honom hopplöst.

Vi lever alla på lånad tid. Tänk på det, ungdomar.

Kpd?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan sa Dark Of Light:

Ja... livet är bra bedrövligt ibland.

Mötte en busskollega som fått sin dom. Cancer i bukspottkörteln. Han har funnit gud, får sin tröst därigenom. Men läget är för honom hopplöst.

Vi lever alla på lånad tid. Tänk på det, ungdomar.

Kpd?

Ouch!

Nej, i pancreasfallen ca är det dessvärre 100% mortalitet.

Indeed we do!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...