CHAE Postat 28 juli 2021 Trådstartare Dela Postat 28 juli 2021 13 minuter sedan sa slejnard: RIP dusty hill ( zz top ) 🤕. 72 år blev han RIP😔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 28 juli 2021 Dela Postat 28 juli 2021 RIP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 28 juli 2021 Trådstartare Dela Postat 28 juli 2021 (redigerat) Fastnade i en drös med Dragons’ Den-klipp på YT. Herrejevvlar vilka slipade investerare de är. Många superstasade innovatöre/entrepenörer som är skit-jävla-nervösa. Redigerat 28 juli 2021 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 28 juli 2021 Dela Postat 28 juli 2021 Blev en intressant krogkväll. Slutade med en massa kunskap om skolväsendets organisatoriska brister i kombination med en massa hårdrock från 70- till tidiga 90taler. Utan att loda djupt på organisatoriska brister så tycker jag att det verkar vara samma som polisen har. Får dyka djupare idet i ett nyktrare tillstånd. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Kul k9. Morn å KPD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 10 timmar sedan sa slejnard: RIP dusty hill ( zz top ) 🤕. 72 år blev han RIP amigo... 😔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 11 timmar sedan sa CHAE: Ptja, varför inte? Vi har ett i stan. Habilt käk på sin höjd. Helt okej men inte tokimponerad. Det blir fyra sombreros av tio möjliga from teh småländska juru. Jah, nu får du sätta detta i kontexten Norrland. Detta är ytterst nytt och ovanligt för de där uppe där de är mest vana vid tunnbrödsrulle med mos & korv vid finare dineringar. Jag menar, Kungsörnens snabbmakaroner räknas som ett exotiskt val där uppe! För att inte tala om när elektriciteten kom till byn. Det är så när den vite mannen tar för sig av the frontier söder ifrån och norrut samt jagar bort urinnevånarna. De för med sig maträtter never before seen. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Och det går isbjörnar på vägarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 De har ni redan slaktat enligt uppgift. Jag har sett Jägarna, jag vet allt hur det går till där uppe... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Schuuu... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 😃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Nu är det dags för mig att göra något väldigt speciellt, något som alla borde göra någon gång i livet. Jag ska brygga kaffe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Jag har gjort det! jAG har GJORT det! Har nyss bryggt kaffe! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Stort! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 1 timme sedan sa Neosus: Jag har gjort det! jAG har GJORT det! Har nyss bryggt kaffe! Så för att klargöra, du har nuppat och bryggt kaffe!? Stort! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Ja... Nu menar jag ju inte att du nuppat och bryggt själva kaffet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Å andra sidan, älskar man kaffe så... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Ser fram emot några små espressos som springer runt i längsta om 9 månader. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Helt sjukt vad snabbt dagarna går nu under OS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 28 minuter sedan sa Fidden: Ser fram emot några små espressos som springer runt i längsta om 9 månader. Visst är de härliga de små bönorna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 (redigerat) 4 timmar sedan sa slejnard: Och det går isbjörnar på vägarna Det där låter befängt, men sant är att en normal sommar i Norrland är ca. 10 minuter lång. Myggen är stora som hästar, en vinter däremot håller på i minst tre normala säsonger jämfört mot de här söderöver. Snödjup 25 meter är inte ovanliga. Vidare är självmords frekvensen hög, tack vara bristen på dagsljus under sagda vinter. Folk blir väldigt, väldigt deppiga. Ett satans mörker har jag hört flera säga. Samma gäller de få som har arbete och arbetar i gruvorna. Men eländet slutar inte där. Även under midnattssols tiden gäller samma sak just pga att det är omöjligt att sova i dagsljus. Alkohol konsumtionen är väldigt hög, speciellt hos ursprungsbefolkningen som är injagade i reservat och utsätts för kränkande behandling av den vita mannen. De fick ta sin kåta fru och barn och fly in i ett hopplöst reservatliv fyllt av sjukdomar, lösgodis samt alkohol missbruk. Fiskevattnen är tagna i beslag, renar tjuvjagas och folknöjet hos de inflyttade är att ge sig in i reservaten och bjuda stackarna på den vite mannens onda saft. Ingen lag och rätt finns, inte heller saker som vi tar för givet så som får, översvämningar, gängkrig eller rulltrappor. Nej, isbjörnarna låter som en överdrift. Redigerat 29 juli 2021 av Dark Of Light Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Har varken nuppat, jagat isbjörnar eller druckit 18 liter hembränt. Men bryggt kaffe har jag gjort! Schuu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Bra, låter farligt att nuppa isbjörnar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Nämnde jag bristen på kvinnor i Norrland? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Men det finns ju Thaiho... nej jag menar andra... eh... trevliga människor? Jåh! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Spot on dol. Fiskat på ett för oss nytt ställe. Djupträsk. Fiskade upp en röding från båten 😃😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Vad duktigt! Kanske kan du i framtiden fiska upp något från sjön också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Du är riktigt på hugget idag. 😃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 24 minuter sedan sa slejnard: Du är riktigt på hugget idag. 😃 Som Fiskekroken sa.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 juli 2021 Dela Postat 29 juli 2021 Schuuu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts