slejnard Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 5 minuter sedan sa Dark Of Light: Det är isländska förstår jag... Kollar på Infiltratören på SVT Play. Om Peter Rätz som arbetade just som en infiltratör åt polisen i mitten av 90 talet för att komma åt kriminella MC klubbar. En sorts bildsatt variant av boken "Peter Rätz - nio år som undercoveragent" som i sin tur är en läsvärd bok om ett förstört liv. Där sitter han, beväpnad med en förnicklad Walther PP, klädd i en nerdragen gubbkeps, Lasse Kongo skägg och enorma solglasögon. Man förstår ju att det är mest för dramaturgin. Han står ju under ett ständigt dödshot, men det blir lite småkomiskt samtidigt när han berättar med förvrängd röst om sina eskapader. Bilder av honom har ju cirkulerat så helt omöjlig att känna igen är han ju inte. 6 halvtimmes avsnitt så det är inte så svårsmält. Intressant kanske för den som inte läst boken. 6/10 bortblästrade Hells Angels tatueringar. Tvn ockuperad av farmen här?
Neosus Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 6 minuter sedan sa Dark Of Light: Det är isländska förstår jag... Kollar på Infiltratören på SVT Play. Om Peter Rätz som arbetade just som en infiltratör åt polisen i mitten av 90 talet för att komma åt kriminella MC klubbar. En sorts bildsatt variant av boken "Peter Rätz - nio år som undercoveragent" som i sin tur är en läsvärd bok om ett förstört liv. Där sitter han, beväpnad med en förnicklad Walther PP, klädd i en nerdragen gubbkeps, Lasse Kongo skägg och enorma solglasögon. Man förstår ju att det är mest för dramaturgin. Han står ju under ett ständigt dödshot, men det blir lite småkomiskt samtidigt när han berättar med förvrängd röst om sina eskapader. Bilder av honom har ju cirkulerat så helt omöjlig att känna igen är han ju inte. 6 halvtimmes avsnitt så det är inte så svårsmält. Intressant kanske för den som inte läst boken. 6/10 bortblästrade Hells Angels tatueringar. Satt och kollade igenom alla avsnitten idag. Intressant att se hur polisen sviker honom efter allt detta. Fyfasiken.
drloop (oregistrerad) Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 Gottat mig med bucatini all'amatriciana. Riktigt nice!
Fidden Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 Går det handla m hemkörning på systemet än? Fönstershoppade precis 3 kg tahini som landar utanför dörren i veckan. hade ju varit roligare om det varit öl.
Neosus Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 6 minuter sedan sa Fidden: Går det handla m hemkörning på systemet än? Inte på alla ställen men går att välja hemleverans och knappa in postnumret för att se.
Neosus Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 Det går hos mig men kostar 120 spänn extra. Jag har typ 600(?) meter att gå... 👍
Dark Of Light Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 1 timme sedan sa slejnard: Tvn ockuperad av farmen här? Ingen aning... Har du en farm där?
Dark Of Light Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 1 timme sedan sa Neosus: Satt och kollade igenom alla avsnitten idag. Intressant att se hur polisen sviker honom efter allt detta. Fyfasiken. Ja. Han användes till att göra tillslag men mest för att andra skulle få språngbrädor i sina karriärer. Jötblad t ex. Det finns fler berättelser förstås. Ett boktips är Helvetet Inifrån. Det är inte en av mina betraktelser av vardagen som demon utan en bikers resa inom HA. En riktigt bra bok om en skum och våldsam värld.
Neosus Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 Visst har det gjorts en dokumentär oxå? Tycks känna igen titeln.
drloop (oregistrerad) Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 1 timme sedan sa slejnard: What the hell is that? 😱 https://cooking.nytimes.com/recipes/9811-bucatini-allamatriciana
Fidden Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 38 minuter sedan sa Neosus: Det går hos mig men kostar 120 spänn extra. Jag har typ 600(?) meter att gå... 👍 Jösses, och så +80 för varje extra kolli. Och erbjuds inte i bibelbältet.
Neosus Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 26 minuter sedan sa Neosus: Visst har det gjorts en dokumentär oxå? Tycks känna igen titeln. Eller så var det nog nån dokumentär om Bandidos eller nått. Som jag tänkte på. Eller så. Jodåsåatte!
Neosus Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 25 minuter sedan sa drloop: https://cooking.nytimes.com/recipes/9811-bucatini-allamatriciana Vagott!
Neosus Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 4 minuter sedan sa slejnard: Rebellion på Netflix! Bra! Vagott!
Fidden Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 Denna reklamfilmen dök upp på fejjan. Tyckte den var lite kul.
Pico Postat 19 januari 2021 Postat 19 januari 2021 (redigerat) On 2021-01-18 at 14:47 sa pme: Solaris kan du också köra på PC. Fast en PC är ju PS/2 kompatibel bara för att PC:n har en PS/2 port. Och många PC's idag har bara USB. Lite olyckligt att IBM PC har blivit "PC". Ett tag var en PC intel dator som körde Microsoft OS och program. Intel är i frånåkta av AMD och Microsoft försöker med Arm. Går väl allt annat än bra, i alla fall i jämförelse med apples Arm. Många Chromebooks har Arm. Så de har varken Microsoft eller intel, men PC egentliga betydelse så är de en PC. Vi behöver nog att svenska akademin sätter ner foten och talar om för oss vad vi ska kalla det gamla IBM/Intel/Micosoft arvet för. Men det blir nog svårt att lära folk skillnaden på olika speciellt som om Intel & Microsoft nog helst inte vill. Jo, jag är medveten om det där och blandar man dessutom in lite Itanium eller Alpha så gör man kanske inte bilden tydligare heller. 😄 Dels ska jag backa och säga att jag borde ha sagt IBM PC-kompatibel snarare än PS/2-kompatibel då PS/2 rimligen kom långt senare. PS/2 är dock mer än bara en port. Jag tror ett bekymmer kring det här kan vara då man försöker beskriva nutiden med begrepp från dåtiden. För dåtiden tycker jag du nämner något som är lysande, nämligen förhållandet IBM/Intel/Microsoft. Över tid har det kanske blivit mer något i stil med x86 + Microsoft. Nå väl... min enda poäng i grund och botten, innan jag hamnade i någon slags förtydligande-loop, var egentligen att folk är inte nödvändigtvis speciellt exakt när de säger att PC är skit eller bäst. Redigerat 19 januari 2021 av Pico
Dark Of Light Postat 19 januari 2021 Postat 19 januari 2021 Jag för min del blandar möjligtvis lite grädde i kaffet. Annars inga tillsatser. Kpd?
Fidden Postat 19 januari 2021 Postat 19 januari 2021 Idag är det barnkalas igen. Dessutom fyller ju även Saddam jr år, så jag får skänka honom en tanke medan jag äter pannkakstårta.
Recommended Posts