slejnard Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 Vagott! Håller tummarna! Lunch pd! Blir en ost å skinkpaj pd å sen KPD
Naymari Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 12 minutes ago, Fidden said: Provisoriskt vatten på gång! De drar in en slang genom ventilationen till husets vattenmätare. Hur de håller slangen frostfri vet jag inte, kanske blandar i glukol i vattnet. De häller ju in kokande vatten, såklart! 1
Fidden Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 Aha, då kan jag ju montera ett kaffefilter direkt i kranen, fan va najs!
slejnard Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 14 minuter sedan sa Fidden: Aha, då kan jag ju montera ett kaffefilter direkt i kranen, fan va najs! Grym idé! 😅
Pico Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 11 minuter sedan sa Dark Of Light: Kpd? When in doubt, KPD! 😄
Micke H Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 Dragit sin slang genom en ventilation har man väl gjort någon gång...att hålla den rostfri var inga större problem då.
Dark Of Light Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 45 minuter sedan sa Pico: When in doubt, KPD! 😄 When in doubt, DoL!
Dark Of Light Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 45 minuter sedan sa Micke H: Dragit sin slang genom en ventilation har man väl gjort någon gång...att hålla den rostfri var inga större problem då. Frågan är ju om man fick ut kaffe?
Fidden Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 54 minuter sedan sa Micke H: Dragit sin slang genom en ventilation har man väl gjort någon gång...att hålla den rostfri var inga större problem då. Inte alltid rostfritt, beror på vad som ventileras genom det aktuella hålet.
Neosus Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt! 🙈
Neosus Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 10 minuter sedan sa Neosus: Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt! 🙈 Sägs det!
pme (oregistrerad) Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 6 hours ago, Pico said: Min poäng var att Linux är lika mycket PC som Windows. Jag har själv kört både Solaris och Linux i olika tappningar på SPARC men jag skulle aldrig kalla SPARC för "PC" som i det äldre begreppet PS/2-kompatibel. Jag försökte även förtydliga detta att det är inte OS:et som avgör utan hårdvaran där i bakgrunden, därför jag också blandade in just intel-Macarna du själv nämner. Solaris kan du också köra på PC. Fast en PC är ju PS/2 kompatibel bara för att PC:n har en PS/2 port. Och många PC's idag har bara USB. Lite olyckligt att IBM PC har blivit "PC". Ett tag var en PC intel dator som körde Microsoft OS och program. Intel är i frånåkta av AMD och Microsoft försöker med Arm. Går väl allt annat än bra, i alla fall i jämförelse med apples Arm. Många Chromebooks har Arm. Så de har varken Microsoft eller intel, men PC egentliga betydelse så är de en PC. Vi behöver nog att svenska akademin sätter ner foten och talar om för oss vad vi ska kalla det gamla IBM/Intel/Micosoft arvet för. Men det blir nog svårt att lära folk skillnaden på olika speciellt som om Intel & Microsoft nog helst inte vill.
Dark Of Light Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 1 timme sedan sa Neosus: Thé! The what now?
Dark Of Light Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 1 timme sedan sa Fidden: Inte alltid rostfritt, beror på vad som ventileras genom det aktuella hålet. Ja, så är det ju, det hade ju varit lättare att diagnostisera om man visste vad som finns runtom hålet i dess omedelbara närhet.
Dark Of Light Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 Jag menar... Vad är ett hål? Ja, det är ju såhär att ett hål i sig inte är något. T ex osten kan ha hål i sig men tar du bort osten så blir inget kvar. Hålet finns där men syns inte. Det samma kan ju sägas om andra hål på andra platser. Ett hål i t ex örat försvinner om örat gör det samma. Vart fan tar hålet vägen? Då kan man ju ytterligare tänka sig följande fråga; finns det hål överhuvudtaget? Om de finns även om dess omedelbara närhet och omgivande materia försvinner, vart tar de då vägen? Vad har hål för karastika? Bestäms ett hål enbart av dess omedelbara omgivning? Kan man ens prata om hål alls? Frågor.... frågor....
drloop (oregistrerad) Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 Pico, var jobbar du som har Sparc maskiner? Inte så många ställen som har det nu för tiden, jobbade själv på Sun tidigare
slejnard Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 31 minuter sedan sa Dark Of Light: Jag menar... Vad är ett hål? Ja, det är ju såhär att ett hål i sig inte är något. T ex osten kan ha hål i sig men tar du bort osten så blir inget kvar. Hålet finns där men syns inte. Det samma kan ju sägas om andra hål på andra platser. Ett hål i t ex örat försvinner om örat gör det samma. Vart fan tar hålet vägen? Då kan man ju ytterligare tänka sig följande fråga; finns det hål överhuvudtaget? Om de finns även om dess omedelbara närhet och omgivande materia försvinner, vart tar de då vägen? Vad har hål för karastika? Bestäms ett hål enbart av dess omedelbara omgivning? Kan man ens prata om hål alls? Frågor.... frågor.... 😃 det där undras över 😂
slejnard Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 2 timmar sedan sa Neosus: Thé! 😮😱 sambon tycker att jag är speedad pga dagens kaffe så man kanske skulle ta lite te istället 🤔
Dark Of Light Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 30 minuter sedan sa slejnard: 😃 det där undras över 😂 Ja och här kan man ju verkligen prata om hål i resonemanget.
Neosus Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 43 minuter sedan sa slejnard: 😮😱 sambon tycker att jag är speedad pga dagens kaffe så man kanske skulle ta lite te istället 🤔 😁 Jag brukar blanda... Eller jag brukar inte blanda men jag brukar....blanda? Ibland dricker jag kaffe och ibland svartvinbärs te för att det är gott!
Dark Of Light Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 4 minuter sedan sa Neosus: Ibland blanda men inte i! Utan ur? Eller med?
Dark Of Light Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 18 minuter sedan sa Neosus: Medblandur! Det är isländska förstår jag... Kollar på Infiltratören på SVT Play. Om Peter Rätz som arbetade just som en infiltratör åt polisen i mitten av 90 talet för att komma åt kriminella MC klubbar. En sorts bildsatt variant av boken "Peter Rätz - nio år som undercoveragent" som i sin tur är en läsvärd bok om ett förstört liv. Där sitter han, beväpnad med en förnicklad Walther PP, klädd i en nerdragen gubbkeps, Lasse Kongo skägg och enorma solglasögon. Man förstår ju att det är mest för dramaturgin. Han står ju under ett ständigt dödshot, men det blir lite småkomiskt samtidigt när han berättar med förvrängd röst om sina eskapader. Bilder av honom har ju cirkulerat så helt omöjlig att känna igen är han ju inte. 6 halvtimmes avsnitt så det är inte så svårsmält. Intressant kanske för den som inte läst boken. 6/10 bortblästrade Hells Angels tatueringar.
slejnard Postat 18 januari 2021 Postat 18 januari 2021 40 minuter sedan sa Neosus: Ibland blanda men inte i! Jåh!
Recommended Posts