Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

24 minuter sedan sa slejnard:

Pico 😮 längesen. Hur knallar det? Semester här också. 

Helt OK, först nu jag verkligen börjat släppa jobbet "på riktigt" (förutom en 15-minuters jobbkonversation idag), inne på andra av tre veckor.

Självrå, allt bra? Sambon fångar alla fiskar men du trivs bra ändå? 😄

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
25 minuter sedan sa Fidden:

Jag är ostraffad sedan tidigare, jag kommer undan med villkorligt. Rättvisan är mild mot oss mjölkmänniskor. 

Mja, får hoppas det för jag tar det som något givet att kontext/innebörd och kännedom om personligheter inte är variabler som öht vägs in av enskild anmälare i ett sånt här scenario.

Förhoppningsvis har pöbeln bättre koll på de bitarna så du inte leds ut på galgbacken.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan sa Dark Of Light:

Nåja, det här bevisar ju bara att folk är starka nog att skaffa sig ett liv utan för denna tråd. De har släppt sargen så att säga.

Precis! Jag säger som Börje Salming. Den dagen den sargen!

*fniss*

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa Pico:

Mja, får hoppas det för jag tar det som något givet att kontext/innebörd och kännedom om personligheter inte är variabler som öht vägs in av enskild anmälare i ett sånt här scenario.

Förhoppningsvis har pöbeln bättre koll på de bitarna så du inte leds ut på galgbacken.

Fast å andra sidan vore det hysteriskt roligt om man blev avstängd för att ha citerat pippi långstrump. 

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan sa Dark Of Light:

Läge och stämma de för varumärkes intrång 😄

Sjukt länge sedan jag var "ensam" med nicket nu... Sen nåt flash-spel/video från 90-talet, där huvudrollsinnehavaren kallades "Pico", har det varit snudd på omöjligt att registrera användare med det namnet.

Det var 1999, tydligen, som det började bli fullständigt omöjligt att få en "ledigt"-check på det namnet.
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar verkligen sommar och värme så jag vill inte gärna att det låter som att jag klagar, men visst är det väl ändå lite fånigt att man svettas för att man... sitter?

Vilken jäkla luftfuktighet alltså...

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan sa Neosus:

Gick nyss och handlade!

Fy hela jävla helvetets satan Fan!

Behöver en ny fan förresten.

Handlade också förut. Var sugen på sallad, så jag köpte ekologiska råvaror för 500 jävla spänn. Tänkte att det räcker ju några dagar, så det blir ju inte så mycket per portion. 

HA! 

Nu sitter jag här tokmätt med lika tom kyl som vanligt. 

Nu vet ni varför jag sällan köper starköl. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa Fidden:

Handlade också förut. Var sugen på sallad, så jag köpte ekologiska råvaror för 500 jävla spänn. Tänkte att det räcker ju några dagar, så det blir ju inte så mycket per portion. 

HA! 

Nu sitter jag här tokmätt med lika tom kyl som vanligt. 

Nu vet ni varför jag sällan köper starköl. 

Föredrar lösplugg av samma anledning. Man kan ju hinka på rätt bra innan det faktiskt ens börjar påverka en och med "hinka på rätt bra" så anser jag nog samtidigt att 3+ folköl på en vardag känns som riskbeteende. Kanske till och med allt över två...

Med det sagt, jag har semester och "vardag" är inte ett begrepp i mitt vokabulär för tillfället, smuttar därför på en Stella Artois 5.0%. Sjukt fin brewski och jag är nog inne på den fjärde här i afton! 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan sa Pico:

Föredrar lösplugg av samma anledning. Man kan ju hinka på rätt bra innan det faktiskt ens börjar påverka en och med "hinka på rätt bra" så anser jag nog samtidigt att 3+ folköl på en vardag känns som riskbeteende. Kanske till och med allt över två...

Med det sagt, jag har semester och "vardag" är inte ett begrepp i mitt vokabulär för tillfället, smuttar därför på en Stella Artois 5.0%. Sjukt fin brewski och jag är nog inne på den fjärde här i afton! 😁

Lösplugg får man ju sitta på toaletten och dricka. Samma tempo in som ut.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Pico:

Sjukt länge sedan jag var "ensam" med nicket nu... Sen nåt flash-spel/video från 90-talet, där huvudrollsinnehavaren kallades "Pico", har det varit snudd på omöjligt att registrera användare med det namnet.

Det var 1999, tydligen, som det började bli fullständigt omöjligt att få en "ledigt"-check på det namnet.
 

 

Äh, det har gjorts en film till min ära och en skiva. Okänt om Norman Connors var kung dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Pico:

Helt OK, först nu jag verkligen börjat släppa jobbet "på riktigt" (förutom en 15-minuters jobbkonversation idag), inne på andra av tre veckor.

Självrå, allt bra? Sambon fångar alla fiskar men du trivs bra ändå? 😄

Härligt! Andra av fyra här. 
Bara fint men fisket går uselt som sagt 😄. Är iväg en sväng nu… 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa slejnard:

Härligt! Andra av fyra här. 
Bara fint men fisket går uselt som sagt 😄. Är iväg en sväng nu… 

Ja jag förstår precis varför fiskelyckan sviker. Det var stängt för renovering i fiskeboden. 

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Idag vårdas 1 person på sjukhus för covid i min region. Förra sommaren, som var relativt lugn jämfört med våren, var antalet tvåsiffrigt under hela juli. Man ser spridning av de olika mutationerna, men fallen är lindriga. Vaccinerade drabbas i regel inte.

Får vi nu bara till vaccination av skolbarn innan november tror jag vi är safe inför vintern. Vet dock inte hur planerna ser ut för detta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa Fidden:

Idag vårdas 1 person på sjukhus för covid i min region. Förra sommaren, som var relativt lugn jämfört med våren, var antalet tvåsiffrigt under hela juli. Man ser spridning av de olika mutationerna, men fallen är lindriga. Vaccinerade drabbas i regel inte.

Får vi nu bara till vaccination av skolbarn innan november tror jag vi är safe inför vintern. Vet dock inte hur planerna ser ut för detta. 

Kom av någon anledning att tänka på TV-serien Dark Angel (den från 2000, eller den med Jessica Alba kanske är ett bättre förtydligande) och antar att "...de olika mutationerna..." är det enda som kan ha styrt mig i den riktningen.

Vem fan behöver en gud när ens egen hjärna works in mysterious ways? Eller, är det JAG som är Gud? :blink: Orka behöva komma på en sån grej när man har semester, snacka övertidstimmar...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa Pico:

Kom av någon anledning att tänka på TV-serien Dark Angel (den från 2000, eller den med Jessica Alba kanske är ett bättre förtydligande) och antar att "...de olika mutationerna..." är det enda som kan ha styrt mig i den riktningen.

Vem fan behöver en gud när ens egen hjärna works in mysterious ways? Eller, är det JAG som är Gud? :blink: Orka behöva komma på en sån grej när man har semester, snacka övertidstimmar...

Hur många öl blev det till slut? 🤔 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...