Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
5 minuter sedan sa Naymari:

Jag som behöver datorn som ett arbetsredskap väljer ettan alla dagar i veckan. 

Har flera kollegor som har hemmabyggda torn. Kanonbra datorkraft men mängden downtime de har är helt absurt. Även om deras datorer är en mindre utgift vid inköpstillfället är de bra mycket dyrare i längden om man ser till förlorad arbetstid

Datorn är mitt arbetsredskap också. Att dina kollegor har en absurd mängd downtime är absurt i sig, jag misstänker regelrätt okunskap (vilket är helt OK, men en del kan vara förblindad av sin egen (upplevda) förträfflighet - mig själv sannolikt inkluderad emellanåt).

Redigerat av Pico
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag kan räkna på min ena handen de kraschar jag haft under 15 år på WinPC med Reason. Det kan jag inte med Logic och Mac, för där har det minsann kraschat och buggat som fan. 

Och jag jobbar i princip varje dag med min WinPC och Reason.

Redigerat av drloop
drloop (oregistrerad)
Postat
1 minut sedan sa Naymari:

Intressant ändå hur det kan skilja så mycket mellan användare. Det enda som strulat för mig är med mjukvara som inte är apples. 

Tröttnade när Apple inte rättade till grafikbuggarna i Logic. Det gick inte att jobba, var nära att köpa Pro Tools ett tag... huh...

Postat
3 minutes ago, Naymari said:

Intressant ändå hur det kan skilja så mycket mellan användare. Det enda som strulat för mig är med mjukvara som inte är apples. 

Bara för att jag sagt såhär kommer väl min MBP börja brinna på måndag

Postat
1 minut sedan sa Naymari:

Det här belyser det jag försökte poängtera. Microsoft har så god koll på sina grejer som det går, Apple sannolikt likaså, men när man blandar in prylar från en tredje part så blir det "spännande".

• Tack! 1
Postat
Just nu sa Naymari:

Bara för att jag sagt såhär kommer väl min MBP börja brinna på måndag

Fast, om jag som (mer eller mindre) prylgalning får flika in något här så borde en MBP-brand ge anledning för nyinköp av den nya du nyligen nämnde du suktar efter. 😄 

Postat
Just now, drloop said:

Tröttnade när Apple inte rättade till grafikbuggarna i Logic. Det gick inte att jobba, var nära att köpa Pro Tools ett tag... huh...

Kör Pro Tools 2020.12 och Ableton Suite 10 på min 2020 MBP med catalina. 

drloop (oregistrerad)
Postat

Älskar Apples laptops. Kanon! Kommer att köpa en Air med M2 när jag har lite knäck som kräver lite remote arbete.

Postat
Just now, Pico said:

Fast, om jag som (mer eller mindre) prylgalning får flika in något här så borde en MBP-brand ge anledning för nyinköp av den nya du nyligen nämnde du suktar efter. 😄 

Men de har inte släppt den jag vill ha än! Väntar på 16” med Apple Silicon 😎

• Gilla 1
drloop (oregistrerad)
Postat
Just nu sa Naymari:

Kör Pro Tools 2020.12 och Ableton Suite 10 på min 2020 MBP med catalina. 

PT är kanon för mix och redigering men helt avtändande för kreativiteten. Dessutom är PT så där ball på WinPC.

drloop (oregistrerad)
Postat
3 minuter sedan sa Naymari:

Men de har inte släppt den jag vill ha än! Väntar på 16” med Apple Silicon 😎

Man undrar hur det kommer att bli. Redan nu är ju en M2 fantastisk

Postat

Jag har öl.

10 minuter sedan sa slejnard:

Datorer är djä..menar DOL’s påfund 😃 Bra men tar mycket av ens tid. 

Nej inte jag inte. Chefen däremot....

Postat

Jag drog till brorsan och firade Irma 5 år. Mitt lyckopiller. Ger man henne och hennes syster lite uppmärksamhet blir man behandlad som en KUNG! Och lite som en betjänt också, med lite risiga arbetsförhållanden, men det är det värt. 

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.