Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
1 minut sedan sa Dark Of Light:

Fanns förr, förr? Och hur mycket bättre var den?

Det där är en filosofisk fråga. Brukar tänka att vi lever här och nu men det gjorde ju även mormor när hon levde och hennes mormor osv. Tänk om tiden inte existerar och vi lever i ett gigantiskt här och nu? 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa slejnard:

Det där är en filosofisk fråga. Brukar tänka att vi lever här och nu men det gjorde ju även mormor när hon levde och hennes mormor osv. Tänk om tiden inte existerar och vi lever i ett gigantiskt här och nu? 🤔

Tänk om det inte levde i nuet alls utan förr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa Fidden:

Det enda som vi vet med säkerhet existerar är nuet. 

Ja precis! Och ju mer i nuet vi är desto mer flyter tiden ihop. Gillar också vissa drömmar jag har där jag färdas både i tid o rum o fram å tillbaka. Kroppen är likt ett ankare som håller fast en när man vaknar. Svårt förklara hur jag menar men… och vill inte börja låta som en knasboll

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa slejnard:

Ja precis! Och ju mer i nuet vi är desto mer flyter tiden ihop. Gillar också vissa drömmar jag har där jag färdas både i tid o rum o fram å tillbaka. Kroppen är likt ett ankare som håller fast en när man vaknar. Svårt förklara hur jag menar men… och vill inte börja låta som en knasboll

Den gränsen passerade du redan när du såg Slash.

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan sa Dark Of Light:

Tänk om det inte levde i nuet alls utan förr?

Ja det är ju det dom gör. För mig lever de förr och de å sin sida hade ingen aning om mig. Likväl så vet en ju inte exakt hur morgondagen blir. Antar att man vaknar… borstar tänderna… tar en snus å kaffe… nån timme senare frukost. Men helt säker kan man inte vara. Jag kan ju likväl förgås under natten 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...