Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
2 timmar sedan sa CHAE:

En, av narkotikum, omtöcknad ”svärdman” i Bollnäs låg och sussade på en parkbänk när polisen kom och plockade honom. När jag läste det där tänkte jag

- Kompis, du är långt i från Visby nu.

Var det inte Fidden som hade någon rant om en ”yxman” för några år sedan…?

 

Några år sedan? Förväntar du dig att jag minns det? Nä, då krävs det att det är något jag grämer mig över, typ som när jag råkade övertala en busschaufför att släppa av mig i en korsning eller när jag gick på fel APT. Sånt glömmer jag fanimig aldrig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar vad det regnade här nyss. Var tvungen att gå en runda i huset för att inspektera skadorna. Det enda jag såg var att det blåst in en del vatten genom badrumsventilen. 

Utanför forsade brunt vatten nerför backen. Tur man inte bor på plan mark. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade lite tråkigt, så jag kollade på en film. Wonder woman 84. Typisk superhjältefilm. Men ibland vill man se sånt också. Memphans favorit gjorde filmmusiken, den var nog höjdpunkten faktiskt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan sa slejnard:

Den har jag å sett! Ganska bra. Vill se mer från dåtid när hon är bland gelikarna och sen blir wonder woman. Första filmen där hon är i ww2 är nog bättre. 

Jag saknade en bra gestaltning av 80-talet. Så synd att de inte gjorde nåt i stil med stranger things (minus skräcken då alltså), de siktade nog mer på wedding singer och nådde inte upp till det heller. 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan sa Fidden:

Några år sedan? Förväntar du dig att jag minns det? Nä, då krävs det att det är något jag grämer mig över, typ som när jag råkade övertala en busschaufför att släppa av mig i en korsning eller när jag gick på fel APT. Sånt glömmer jag fanimig aldrig. 

Fel APT-storyn glömmer ingen. Den är fan episk😂

17 timmar sedan sa Fidden:

Jävlar vad det regnade här nyss. Var tvungen att gå en runda i huset för att inspektera skadorna. Det enda jag såg var att det blåst in en del vatten genom badrumsventilen. 

Utanför forsade brunt vatten nerför backen. Tur man inte bor på plan mark. 

Galet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick paket från Haupt Lakrits. Bland annat assblasters. 

Första tanken, mums. Lakrits i choklad, smakar kanon, men var är den utlåvade hettan? 

Andra tanken, ah nu kommer en behaglig hetta krypande. Detta var najs. 

Tredje tanken. Det var värst vad den fortsätter stegra den där hettan. 

Fjärde-sjuttonde tanken. VATTEN! SNABBT! 

Artonde tanken, de där kommer räcka läääänge. 

Nittonde tanken, jag tar en till. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och om det var någon som undrade vad det egentligen var som hade börjat lukta lite i mitt kök, så kan jag meddela att det var en påse med vegetariska "kött"-bullar som jag av någon anledning lagt i en låda med batterier istället för i frysen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan sa Fidden:

Och om det var någon som undrade vad det egentligen var som hade börjat lukta lite i mitt kök, så kan jag meddela att det var en påse med vegetariska "kött"-bullar som jag av någon anledning lagt i en låda med batterier istället för i frysen. 

Hufar! 

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan sa Fidden:

Fick paket från Haupt Lakrits. Bland annat assblasters. 

Första tanken, mums. Lakrits i choklad, smakar kanon, men var är den utlåvade hettan? 

Andra tanken, ah nu kommer en behaglig hetta krypande. Detta var najs. 

Tredje tanken. Det var värst vad den fortsätter stegra den där hettan. 

Fjärde-sjuttonde tanken. VATTEN! SNABBT! 

Artonde tanken, de där kommer räcka läääänge. 

Nittonde tanken, jag tar en till. 

 

Vagott!

Har du testat Svenskjävlar? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Fidden:

Vill även förtydliga lite gällande svensk politik. 

https://www.fokus.se/2021/07/antligen-begriper-man/

Johan Hakelius är en stor hjälte som jag följer slaviskt (nej inget att göra med satemspråken). För det mesta tycker han som jag och i andra fall tycker jag som han. En fantastisk skribent!!! Högst underhållande med en vass udd av sanning som andra inte riktigt kommer i närheten av.

Hmm... Eldig lakrits säger du? Får man ju ta och prova men bara om man har några lediga dagar framför sig. Dumt om man i bussen får ett anfall av ass blasting needs...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...