Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
5 timmar sedan sa Dark Of Light:

Man undrar ju också om det jämt är strålande väder i Chernobyl?

Obehagligt att det fortfarande är en massa skit kvar i marken från den olyckan, bland annat i Storvik. Utanför Gävle. Där hittar man ju fortfarande vildsvin som har höga halter av avfall från Tjernobyl olyckan. De bökar tydligen upp detta avfall ifrån marken. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa Neosus:

Jag hörde att kannibalerna har försvunnit...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....kanske nån som käkat upp dom? 

De fick väl kuru smittan och dog ut? Har för mig att det hände i alla fall med Kukukuku folket i Nya Guinea. De dog inte ut, men fick sluta vara kannibaler på grund av just kuru. 

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu kommer åskan tebax med. Att Tor bara vågar störa mig mitt i Agenda. Är inget heligt lägre, bara för att han råkar vara en gud? 😒

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan sa Fidden:

"jag tycker det du gör suger och jag vill gärna berätta det för dig. Vill du att jag blir din mentor?" 

/storforat

 

Kanske skulle förvarnat CHAE om att han inte får läsa det där när han tar sitt morgonkaffe. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blidde inget krig i agenda. Men det kändes konstigt att V var de hårda och S fick krypa och känna sig trampade på. Blir intressant hur detta påverkar valet nästa år. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa -k9-:

Blidde inget krig i agenda. Men det kändes konstigt att V var de hårda och S fick krypa och känna sig trampade på. Blir intressant hur detta påverkar valet nästa år. 

 

Blir val om max 101 dagar har jag ju sagt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det blir något val ändå. Tänker att Löfven avsätts men kommer tillbaks med ett löfte om att inte genomföra hyresreformen och att C och L kommer få gå med på det och försöka få igenom den efter valet istället.
 
Alternativt så kan ju C själva säga att de kan tänka sig att skjuta upp reformen till efter valet nästa år, men det är kanske inte så troligt att de gör det. Men då skulle det inte röstas rött lika mycket på måndag ändå. 



Tror att det kan bli en massa talmansrundor igen och riksdagen kommer dra ut på det så pass att det blir en ovanligt lång övergångsregering där man bara låser åretsbudget och låter den råda för nästa år. Då tillåts ju bara budgetförändringar som sker inom den rådande budgetens ramar. Med justeringar för KPI och så. 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa slejnard:

Härligt vad ni skriver! 👍

varit å fiskat och fångade en till 2 kilos regnbåge. Helt otroligt vad bra det går nu med fisket. Tappade dessutom flera stycken. Och en härlig kväll. 17 grader å moln… är ni på väg? 

Oj! Fiskade du på Lidl när du hade "turen att fånga" så lyxiga firrar? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...