Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Jösses, vilket nöt man är. 

Skulle byta båda batterierna i termometern, hade bara två kvar i lådan. Jag tog ut de gamla och blandade omedelbart ihop dem med de nya. Var tvungen att macgyvra ihop en batteritestare av ett gammalt cykellyse, tog en timma att byta de där jävla batterierna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är mycket med det elektriska... Annat var det förr. Då hade man kvicksilver termometrar. Fungerade alldeles utmärkt tills någon jävel kom på att det kunde vara farligt. Batterier å andra sidan är ju helt ofarliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa Dark Of Light:

Det är mycket med det elektriska... Annat var det förr. Då hade man kvicksilver termometrar. Fungerade alldeles utmärkt tills någon jävel kom på att det kunde vara farligt. Batterier å andra sidan är ju helt ofarliga.

Exakt! Ge mig en grilltermometer med kvicksilver i! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa Dark Of Light:

Avfettningsmedel var bättre förr också. Det fungerade faktiskt till skillnad mot det utspädda skiten som finns idag.

Även färg av alla de slag. Tyvärr hade de inget säkerhets/miljötänk när de tillverkades. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa Dark Of Light:

Jag börjar osökt tänka på napalm också, vet inte alls varför. Är det förbjudet? Ja inte tänkandet utan napalmen? Inte så svårt att tillverka själv heller.

Borde ju vara ett utmärkt ogräsmedel. Och insektsmedel. Och bränsle till grillen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...