Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
2 minuter sedan sa Neosus:

Så tänker jag oxå. Till slut blir det en himla massa jox.... 

Kommer folk ha råd att bo i framtiden? 

Jo men det är ju bara att lyssna på "Blå Tågets" låt "Staten Och Kapitalet" för att förstå hur det kommer bli. 😆
Förbjuder er att lyssna på den onämnbara covern av samma låt. 😈

Många kommer bli trångbodda och bostadstilläggen kommer bli fler och dyrare för staten. Folk i redan utsatta områden kommer få mindre över när hyran är betald, så alla småföretag på den lokala marknaden kommer tappa kunder.

Misstron mot samhället kommer öka. Fler skjutningar och mera politik som går ut på hårdare tag istället för att återuppbygga välfärdssamhället. Ett avdemokratiserat samhälle som styrs av kapitalistiska oligarker och ett Sverige som är lika illa som både USA och Ryssland är vad det blir. Eller kanske inte, men detta är ju det värsta som skulle kunna hända om man tillåter sin fantasi skena. Så det kanske är bäst att hålla i fantasityglarna lite här och nu. Oooops! Too late... 😳

Och den spärren på att man inte kommer få höja hyran mer än inflationstakten på KPI är ju ingen säker spärr heller. För denna reform kommer ju bidra till att även öka inflationstakten i sig just för att även hyrorna är en del av den statistik som ju utgör grunden för KPI. KPI är ju ett ett index som visar just hur mycket det svenska folket faktiskt är villiga och kan betala för varor och tjänster som de konsumerar. Just hyrorna är ju något som folk måste prioritera tillsammans med elräkningar för att kunna klara av att bo där de gör. Så därför kommer ju fria hyror även se till så att hyrorna höjs avsevärt. Kanske inte det första året, men när fler bostäder har fri hyressättning så kommer hyrorna höjas i stora etapper, med kraftiga hyreshöjningar vid jämna tidsintervaller. Bara på grund av just inflationstakten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan sa slejnard:

Giggar ju lördag så får se. 

Får hoppas på ett publikhav som du kan kan fiska i då. Ta med dig spö och drag så kan du ju göra några kast och se vad som fastnar på kroken. 

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att det blir någon fällning. Men vi får väl se. Är ju lite av SD's standardkort. Enda är väl att V är med på noterna den här gången också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror regeringen faller och att Stefan inte tvekar att utlysa extraval. L åker ut och med lite hjälp av greta håller sig MP kvar. KD gör ett uselt resultat pga esbjörn, men håller sig också kvar. Detta ger status quo och månader av kaos följer. Ner från skyn kliver då Mona Sahlin, som plötsligt byter namn till Mona Stahlin och förenar V och S. Till ingen nytta, visar det sig, eftersom havsnivån plötsligt stiger och försätter Sölvesborg under vattnet. SD försvinner, samtidigt som MP skördar gigantiska framgångar. Greta utnämner sig till president och avrättar kungafamiljen med ekologisk cyanid. 

Men det är bara vad jag tror. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan sa Fidden:

Jag tror regeringen faller och att Stefan inte tvekar att utlysa extraval. L åker ut och med lite hjälp av greta håller sig MP kvar. KD gör ett uselt resultat pga esbjörn, men håller sig också kvar. Detta ger status quo och månader av kaos följer. Ner från skyn kliver då Mona Sahlin, som plötsligt byter namn till Mona Stahlin och förenar V och S. Till ingen nytta, visar det sig, eftersom havsnivån plötsligt stiger och försätter Sölvesborg under vattnet. SD försvinner, samtidigt som MP skördar gigantiska framgångar. Greta utnämner sig till president och avrättar kungafamiljen med ekologisk cyanid. 

Men det är bara vad jag tror. 

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan sa Fidden:

Jag tror regeringen faller och att Stefan inte tvekar att utlysa extraval. L åker ut och med lite hjälp av greta håller sig MP kvar. KD gör ett uselt resultat pga esbjörn, men håller sig också kvar. Detta ger status quo och månader av kaos följer. Ner från skyn kliver då Mona Sahlin, som plötsligt byter namn till Mona Stahlin och förenar V och S. Till ingen nytta, visar det sig, eftersom havsnivån plötsligt stiger och försätter Sölvesborg under vattnet. SD försvinner, samtidigt som MP skördar gigantiska framgångar. Greta utnämner sig till president och avrättar kungafamiljen med ekologisk cyanid. 

Men det är bara vad jag tror. 

Du glömmer alla rymdvarelser som kommer komma flygande i flygande tefat och sno all glass. Men annars tror jag du är spot on. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa -k9-:

Sänds det på kapitalist tv, eller kommunist tv? 

Gomorron Sverige går ju på kanal 1. Fredrik Belfrage håller i spakarna. Hacke Hackspett dyker upp efter nån kanske vunnit nåt i en babyblå låda. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju bara kolla på fjollboll om det sänds på kommunist tv via SVTplay. Är inte så sugen att se det på kapitalist tv och betala för Cmore. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa -k9-:

Kan ju bara kolla på fjollboll om det sänds på kommunist tv via SVTplay. Är inte så sugen att se det på kapitalist tv och betala för Cmore. 

P4 sänder säkert annars. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa D Vibe:

Är det forumet som har ett blonkande ljud? blir ju livrädd när jag håller på med cubase och hör det samtidigt :S

Blonkande ljud har jag aldrig hört från forumet. Om det inte är nån reklam som jag blockar. Eller blonkar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa Fidden:

P4 sänder säkert annars. 

Cool! Kan du rita bilder på vad som händer och posta här? Tråkigt med bara ljud ju. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Insåg att jag ju inte kommer hinna glor på fjobollen hur som helst. Kommer ju behöva trampa de där milen till festen innan matchen är halvspelad ändå. 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...