Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons
1 minut sedan sa Fidden:

Är du säker på att du inte budade på huset med tortyrredskap? 

Det var ett av de roligare husen jag kollat på, men tyvärr så var det det ett av de sämsta med. Det var ju bara den knasiga planlösningen och att även vedspisen i köket var kopplat till värmesystemet, så att man kan laga mat och värma huset samtidigt, som var bra med det huset. Mögelskador och skit i det annars. 

Dela på andra sajter

Vill ha ett studiorum som jag och mina polare kan spela in i utan att störa grannar så mycket. För några av dem kommer att vara med att betala bygget, mot att de får några timmar i studion att spela in själva. Tänkte dessutom passa på att låna deras instrument och spela in lite med själv. När deras utrustning ändå står i studion. 

Dela på andra sajter

It's a win win situation. Se till att det inte kommer in nån fukt i golvisoleringen bara, eller iallafall att det finns möjlighet för den att dunsta bort. Kan inget om sånt, men om det kommer fukt från grunden och lägger sig i isoleringen känns det som det kan bli ett paradis för mögelsvampar. 

Dela på andra sajter

11 minuter sedan sa Fidden:

It's a win win situation. Se till att det inte kommer in nån fukt i golvisoleringen bara, eller iallafall att det finns möjlighet för den att dunsta bort. Kan inget om sånt, men om det kommer fukt från grunden och lägger sig i isoleringen känns det som det kan bli ett paradis för mögelsvampar. 

Mmm. Skulle ge det viktiga rådet att snacka med en fackman innan man börjar. Har jobbat på byggen samt renoverat hus, ibland så möter man på "det har jag läst på internet/jag såg en film på YT" lösningar som inte är så roliga i längden.

5 minuter sedan sa slejnard:

Kommer bli sen lunch här! Antecknar ni? 

Kommer bli lunch här sen! Antecknar ni?

Dela på andra sajter

14 minuter sedan sa Fidden:

Det är väl därför lösningen ovan har "u-boat floor floaters". (vilket i sig får mig att tänka på något helt annat)

Dela på andra sajter

22 minuter sedan sa slejnard:

Kommer bli sen lunch här! Antecknar ni? 

Ja just det ja. Man kanske ska äta med... fast jag gjorde ju det igår senast. 

Dela på andra sajter

18 minuter sedan sa Dark Of Light:

Mmm. Skulle ge det viktiga rådet att snacka med en fackman innan man börjar. Har jobbat på byggen samt renoverat hus, ibland så möter man på "det har jag läst på internet/jag såg en film på YT" lösningar som inte är så roliga i längden.

Jo men det beror på vilket rum jag väljer att ljudisolera. Blir förmodligen ett rum i själva huset, istället för att bygga om balkongen. Blir billigare och går fortare. Sen kan man ju bygga trumrumet senare. Men först blir det ett liverum/kontrollrum i huset. 

Kommer jag bo kvar här så blir det ändå till att bygga ett liverum. Men det blir så litet att jag precis kommer kunna spela in trummor där. Men då får jag närmicka och tappar alternativet att få till det med färre mickar. 

Dela på andra sajter

14 minuter sedan sa Dark Of Light:

Tranor... vad står de för?

Förmodligen för att det är så svårt att resa sig upp från sittande/liggande ställning med de där benen. Och för att flasha sina spiror. 

Dela på andra sajter

15 minuter sedan sa slejnard:

Har ni ätit där? Tror det kommer från Norrbotten men spridit sig likt Max till söderut

Ska nog öppna här runt maj nästa år.

D e fåppåll ikväll! Ska det gå bättre än i hockeyn eller ska utebliven framgång behöva ursäktas med div. coronor och... tja vad som helst? Hoppas på en jämn och underhållande match utan hjärtbesvär.

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.